the flipflop life

2017-02-19
16:30:36

Sigiriya

Efter min slapparvecka i negombo var det dags för lite kultur och världsarv. 


Jag tog bussen från negombo till Kurunegala, bytte till en annan buss för att komma till Dambulla för att till sist ta en tuk tuk till Sigiriya. Det var en lång resdag (8 timmar totalt)  och jag somnade sött i mitt rosa rum redan vid 21tiden.

Tidigt nästa morgon begav jag mig till Sigiriya rock som finns på Unescos världsarvslista. 

Det var lagom med folk och lagom varmt så tog det lugnt de 1200 trappstegen upp till toppen. 

Beundrade utsikten och de gamla tempellämningarna en stund och gick sedan ner igen. 

För att vara helt ärlig så var det ganska dyrt att besöka den här platsen. 5000 rupees (nästan 2 dagars budget) i inträde, plus tiden det tog att åka dit. Men vissa saker måste man bara göra när man ändå är i närheten. Det var trots allt en fin förmiddag. 

Jag åt lunch och satte mig sedan på en buss till nästa destination ; Kandy. 

Mitt fina rum
Ett tempel nära ingången till Sigiriya
Sigiriya rock, eller lejonklippan som den också kallas
En skröplig gammal apa
Man får verkligen inte sitta här. Om det skulle vara oklart på något vis
Långt där borta ser man budda statyn från bilden ovan.
Gamla lämningar på toppen av Sigiriya. Det här var en swimmingpool
Fin utsikt var det också

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: