the flipflop life

2019-10-28
04:57:00

Langkawi
Efter några fullspäckade veckor i Malaysia kände jag att jag verkligen behövde lite egentid. Sagt och gjort satte jag mig på den tre timmar långa färjan över till grannön, Langkawi.
Jag åkte fredag eftermiddag, efter skolan obs, och spenderade helgen där. Det blev inte många knop vill jag lova. Satt i en och samma solstol från morgon till kväll. Njöt av sol och bad och coconuts.
 
Bodde på ett sunkigt hostel som heter sweet monkey backpackers, väldigt billigt (100 kr för 3 nätter 😂) men inget mer. Valde att lägga pengarna på streetfood och minst en spabehandling om dagen istället. 
 
Massage här är verkligen såååå skönt. Eller det är det väl alltid men har inte förmånen att njuta av det hemma lika ofta. 
Även om det är billigt (typ 110kr i timmen) så har jag nog aldrig i mitt liv lagt så mycket pengar på skönhet och behandlingar 😂 blir lite blind när det är så mycket billigare än hemma att jag inte ens tänker över totalkostnaden som relativt snabbt växer när man gör 10-15 behandlingar i månaden! 
 
Det var en välbehövlig vilohelg!
Älskar all streetfood som fanns runt omkring Cenang beach. Åt typ 10 ggr om dagen 😂 allt från grillade räkor till tropisk frukt och sticky rice. Mmmm, det är ingen bantningresa jag är på som tur är. 
 
En monitor lizard som spanade på mig från ett träd 
 
 
Vet inte om den här bilden är just från langkawi eller inte men det här åt jag 3 av 3 dagar. Bästa som finns. 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: