the flipflop life

2017-02-25
10:30:00

Ella

Tågresan mellan Hatton och Ella har blivit korad till en av världens mest spektakulära. Och vi blev inte besvikna. Utsikten var fantastisk och vi hade tur att komma med ett tåg som inte var överfullt så vi kunde flytta oss från sida till sida och hänga ut genom dörren för att få bästa utsikten. 


I Ella tänkte vi först bo i tält men vi ombestämde oss när vi insåg att tältplatsen också var största partyplatsen. Efter en natt med bergsbestigning var det inte vad vi var sugna på. Vi hittade ett billigt homestay istället och slocknade tidigt. 

Vi vaknade utvilade och hyrde en moppe över dagen för att se på utsikten runt Ella. Det finns ett berg att bestiga där med. Men våra ben kunde knappt bära oss när det var platt så att klättra fanns inte på kartan. 

Inte mig emot. Ett berg räcker. 

Det var minst lika fint att köra på de slingriga vägarna runt Ella som tågresan dit var så vi njöt ordentligt.

På kvällen tog vi oss till partyplatsen för att kolla om det var något drag, det var det och vi hade en riktigt kul kväll! 

Kom inte i säng förrän vid 03 och det var riktigt tungt att vakna i tid för att ta nästa chickenbus till Tissa. 

Teplantage överallt!
Obligatorisk hjälmselfie
Ravana falls
Papayajuice with a view
Standardmiddag. Kan inte längre räkna hur många rotis jag ätit och hur många olika Chicken curries jag provat. En sak vet jag, gott är det!
Nine arch bridge

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: