the flipflop life

2014-11-23
06:36:33

Vasile, räddaren i nöden och saker som är dåligt med att resa i norge
I all min spontanitet glömde jag att det var söndag idag. Att det är söndag i Norge har stor betydelse. För i Norge är allt stängt på söndagar. Eller inte allt så klart men mycket  väsentligt är stängt .  

Det betyder också att det inte går några bussar till flygbussen. Det betyder att jag kl 05.15 står vid en busshållplats där nästa ankommande buss är kl 8.15.... 

Jag provade att ringa Hvaler  taxi men de svarade inte. Det är ju söndag så mycket möjligt att det är stängt. 
När jag provade taxi Norge så svarade de att en taxi kunde komma om en timme och att det skulle kosta ynka 1200 norska kronor för att ta mig till fredrikstad . 

Sa vänligt tack men nej tack. 

Min räddare i nöden tog tack och lov telefonen när jag ringde 05.30 och bad om skjuts till fredrikstad. Vad skulle jag gjort utan Vasile!? 

Så att resa i Norge har verkligen sina nackdelar. Verkligen. 

Men jag är tryggt påväg till gardemoen och kommer att hinna i tid till min flight. 

Min flight till Tromsø förresten. Jag är påväg till Tromsø. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: