the flipflop life

2014-06-06
02:21:41

Två dagar till
här ligger jag i sängen efter ännu en arbetsdag. eller arbetskväll snarare.
mycket jobb denna vecka! det är bra eftersom jag är ledig hela nästa vecka men jag är fasen inte van! det känns gott och väl i höfter och vader. två dagar till sen är det ferie!

Det är kul att vi fått in lite nytt blod i köket så att det blir lite action på jobbet också. inte varje arbetsplats man har en tysk PT till sitt förfogande när gästerna är på tur tillexempel. mina så kallade armhävningar ska nog sitta innan säsongen är slut. jobbar hårt!
dessutom lär jag ha fått smaka på massa god ny mat också, nya idéer och smakkombinationer är alltid kul!
senast smakade jag på en syrad apelsin- och fänkåls-sallad med grillad tonfisk och en citrusemulsjon. Fantastiska smaker måste jag säga!
också inbakt svamp-och parmaskinks risotto med en spenatsås var en höjdare. mamm. skulle kunna prata om våra nya rätter i evigheter... men vi stoppar här.
imorn är en ny dag. börjar om 8 timmar igen. men det är ingen vanlig dag för det är Elins födelsedag så det blir upp i tid för att fixa lite.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: