the flipflop life

2015-09-22
18:14:58

Getty villa och Santa Barbara
Wills syster har precis flyttat till Santa Barbara för att studera film någonting, det är ca 3 timmars körning från LA, så när de frågade om jag ville följa med dit så svarade jag såklart ja. Det var innan jag känt efter hur jag mådde. 

Vi körde först ca 45 minuter till ett museum som hette Getty. Grekiska och romerska skulpturer i mängder. Nån rik snubbe som köpt alla statyerna privat och byggt ett italienskt hus mitt i Malibu för att ställa ut dem. 

Jag var inte överdrivet exalterad men det var väldigt vackert. 

Will var upp över öronen och visste massa fakta om det mesta.  När han kände sig nöjd med besöket åkte vi till en strandbar. Det var tydligen nån rugby premiär de skulle se. Så måndag de kollade på sport låg jag i solen och försökte återhämta mig lite från nattens bravader .

Vaknade två timmar senare och var ordentligt röd.. ..  

Bilresan dit kändes oändlig och alla i bilen , framförallt John tyckte  att det var mycket underhållande att jag mådde dåligt. Det blev många högljudda sånger och lejon... 

Vi kom fram till Santa Barbara vid 17 tiden, åkte till stranden och såg en helt fantastisk solnedgång. Det var exakt som ett vykort. Så fint. Vi badade lite och jag kände mig lite bättre. 

Vi checkade in på ett motell och tog en taxi till Helena, systern, och käkade middag tillsammans. 
Vi hade tänkt gå ut och dansa igen men ingen orkade så strax efter midnatt tog vi en taxi tillbaka igen . Santa Barbara var en mysig liten ort, av det jag såg. 

På lördagen åkte vi tillbaka till LA,  skjutsade Will till flygplatsen och jag, Scott, John och Louis åkte till en strand och stekte lite till. 
Vi blev alla små kräftor trots solkräm hehe


Vi checkade in igen på vårt hostel , sedan tog jag och Louis bilen till en utsiktsplats för att titta på Hollywoodskylten i solnedgången. Det var riktigt vackert och utsikten över stan var enastående  !! 

När vi kom tillbaka hade vi alla mer eller mindre solsting så vi åt middag på dunken och gick och la oss. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: