the flipflop life

2019-11-06
11:30:00

A weekend at home
Ja, allt detta upptäcktsresande, det behöver tid att smältas. Jag märker att både från Perhentian och Langkawi som jag varit på förut, finns inga, eller väldigt svaga minnen. Jag minns känslor och vissa jag träffade, men öarna och stränderna lämnade mig helt oberörd. Det kan ha att göra med att jag var rätt besviken på båda ställena första gången jag var där. Hade för hög standard efter att ha spenderat så många veckor i paradiset på Borneo.
 
Men den här helgen valde jag att stanna på Penang.
Gick på bio själv på fredagen, mitt bästa! Är så skönt att vara ensam där. Åt massa popcorn och godis och njöt av Disney Maleficent 2. Träffade senare Nikoline och vi åt lite italiensk mat på ett fantastiskt ställe som heter Via Pre. Ost och pasta och vin.. Mmmm! Tog några drinkar ocy stötte på ett helt gäng med Danskar som var på "studieresa" så hängde lite med dem. 
På lördagsmorgonen släpade jag mig upp innan soluppgången för att kunna beskåda den från toppen av Penang hill. 
 
Det var mödan värt och väldigt väldigt fint. Var först i kön, köpte en biljett för lokalpris eftersom vi äntligen fått våra Malaysiska idkort, och tog tåget upp. Men det var snabbt avklarat och efter en timme på toppen tog jag tåget ner igen en grab tillbaka till sängen.
 
Resten av dagen spenderade jag vid poolen. 
Kvällen spenderades i George Town, tog en massage, åt fantastisk falafel och drack en god mangojuice. Allt för under 150 kronor. Sedan blev det ett par glas vin med danskarna igen. Allt som allt en ganska händelserik dag ändå! 
 
Söndagen spenderades vid poolen den med och det var nog väldigt välbehövligt att bara slappa en hel helg. Borde ha pluggat lite till midterms men det gjorde jag såklart inte. 
 
 
 
Mitt bästa massageställe, legacy Spa på love Lane. 60 ringgit för en timmes himmelsk behandling! 
 
 
Home sweet home 
Favoriterna uppstaplade
Poolen vid epark
Poolen vid sunny Ville 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: