the flipflop life

2015-06-30
06:18:55

mer än en månad sen jag kom hit!
Har så mycket skoj för oss att jag inte har tid att uppdatera er där hemma! 
Men för att ge er lite att va avundsjuka på;

Nu senast gjorde vi en road trip till lake superior, världens till ytan största sjö. Vi hyrde bil och jag körde hela trippen (!!!!!)  506 miles totalt.  Ganska stolt måste jag säga. 

Vi lämnade minneapolis 19.05 på fredagskvällen och var framme i Duluth kl 22.30, vid 23.30 hittade vi ett najs hotell med pool och frukost,  och fantastiska sängar som vi checkade in på. 

I lobbyn såg jag två kvinnor med nummerlappar på magen så jag frågade vart de skulle springa och när. 

De svarade att starten gick kl 00.00 och att det var precis utanför hotellet. 

Jag tittade på mina fellow counsellors och vi alla sprang ut till bilen och bytte om. Vi kom till start, hittade några glowsticks, signade in och med 30s marginal till start sprang vi igång. Det var ett 5km midnattslopp. Det var så kul och jag gjorde min bästa tid hitintills tror jag. 29.04 kutade jag in på. 

Med tanke på att jag inte vilat en enda dag på över en månad och att vi jobbat sen 06 på morgonen, och laddat med cola och Kentucky Fried Chicken så är jag mycket stolt!! 

På hotellrummet beställde vi pizza på roomservice och somnade ganska gött vid 3 tiden. 

Efter frukost och chill vid takpoolen hoppade vi in i bilen igen och körde mer norrut . Cruiseade runt i ca 5 timmar och hamnade tillsist i Finland. Där slog vi upp ett tält och gjorde eld. Vi grillade korv och badade i en av de alla floderna. Tror den hette Baptist river.  

Det var så mysigt!! 

Vid elva så bestämde vi oss för att kolla in den lokala baren, de andra tältarna runt omkring oss hade vid det här laget tröttnat på vårt stim och stoj. 

Till en början var det bara vi där men sen kom ett gäng män. Vi hade sjukt kul och det slutade med att vi inte sov mer än 1,5 timmar i det där tältet för kl 03.45 var vi tvungna att köra hem igen för att komma i tid till jobbet kl 10.

Jag är så glad för att jag har träffat mitt järngäng här som följer med på allt jag vill göra. De är lika pepp på äventyr som jag.  

Mora! 
Glada löpare! 
Vårt lilla tält och elden som vi tände med stål!! 
Finland state Park 
Näcken? 
I baren gamblade vi lite, vi vann 300 dollar 😃😃
Tyvärr blev det inga bilder på den Fantastiska sjön då varken min mobil eller kamera hade batteri..  Next time! 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: