the flipflop life

2014-03-26
05:23:00

Dags att dra, dags att packa ihop.....
Min sista dag i Kampot är kommen. Imorgon går bussen till Phnom Penh och på fredag flyg till Kuala Lumpur och vidare till Kota Barhu. På lördag tar jag båten till Perhentien Island och stannar där resten av tiden. Kampot har verkligen levererat. Wow vilka härliga människor jag träffat här. Mest andra travellers såklart men den här veckan har varit toppen. Långa motorcykelturer på fina vägar i bergen, och mindre fina vägar till Kep. Offroad bland risfält och hyddor. Riveractivites som Ropeswing (faceplant deluxe...) och the blob bounce (faceplant även här...) och tubing. Jäkligt kul, framför allt för de som tittade på. Jag har ätit massor av krabbor och annan god mat. En riktig gourmetby. Dumplings nudlar gjorda a la minut, awesome spareribs, sötpotatissoppa och tonfiskbaguetter för att nämna några favoriter. Och chokladbollarna såklart. Bonfires, gitarrer, Canadiens (de är överallt) gardenparties och gratis öl. Varje burk man dricker har en kapsyl med olika märken under. Vissa är vinst, dvs en ny öl och andra är ingenting. Jag har varit mycket lyckosam och har vunnit över tio öl haha. De andra har inte alls varit lika frekventa vinnare så ja, turen på min sida helt enkelt. ;) Har bott på Bodhi Villa hela tiden och det är ett av de bästa guesthousen jag har bott på. Atmosfären, renligheten, folket som bor här, location ( ehh hjärnsläpp på svenska ord....) maten och personalen. GRYMT!!! 10/10 från mig. Dessutom billigt. $2,5 för dorm med skön säng, fläkt och myggnät. Awesome helt klart. Awesome. Ikväll blir det ett sista gardenparty på Isis med vegetarisk buffé och gött folk. Det blir en bra sista kväll. Känner det på mig.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: