the flipflop life

2014-03-30
04:34:13

crazy lazy


Här sitter jag och dricker en kopp te. Skulle varit med på första dyket men mitt öra är igenproppat igen..... Kan inte ens räkna längre hur många dagar jag varit sjuk på den här resan. Inte så många dagar som jag varit så sjuk att jag legat deckad, men förkyld och hostig mest hela tiden tycker jag. Men jag ska väl erkänna att en förkylning sällan blir bättre av långa motorcykelturer i shorts och tshirt, halvtimmes långa bad och öldrickande. Har verkligen tagit det lugnt i några dagar nu, men bussturer och flyg är inte heller en perfekt miljö för att tillfriskna.

Och här då. Med blåaste havet och vitaste stranden och 30 grader varmt, är det svårt att hålla sig från att bada. Havet ropar på mig!

Hoppas att örat blir bättre imorn eller dagen efter det för jag vill verkligen dyka!!

Annars då. Perhentian är en större ö än jag trodde men mindre exploaterad. Yehey! Jag trodde att det skulle vara en ö med typ små vägar och motcyklande turister överallt samt barer och restauranger men i själva verket så är det bara några stränder som är ockuperade av diveshops och i mina mått mätt dyra hotell ( 500kr natten och uppåt). Resten är orörd djungel med små vandringsstigar och det är sjukt vackert här omkring. Det finns till och med en strand dit ingen vågar gå när det mörknar för det kommer pirater dit och sysslar med suspekta saker och sover i ett övergivet/övertaget hotell. Vi gick dit dagtid och kollade in stället, såg ut som en riktig knarkarkvart. En ganska läskig syn. Ett spökhotell typ. Spelkort utspridda överallt, fimpar, ölburkar och några hemmasnickrade bongar på golvet. Och så två slitna och skitiga madrasser utan lakan. Kontrast mot resten av hotellen häromkring.

Två nätter har jag varit här. Första natten sov jag i någons rum på en madrass och nu i natt på en balkong. I natt är det fortfarande lite oklart. No way att jag kan betala sådär mycket för ett rum. En sån lyxlirare är jag inte.

Det är så himla kul att träffa Ker igen. Wow! Det är nästan som att vi aldrig har varit ifrån varann. Förutom det faktum att det gått 1 1/2 år och vi har massvis med catching up att göra. Den kvinnan alltså. Heja!

Idag ska jag nog bara vandra omkring och försöka bli frisk tills imorn. Lata mig och dricka mangojuice. Inte så tokigt det inte.

På grund av det västerländska prisläget kommer jag bara stanna här tills den 4e (troligtvis) och sedan de sista dagarna ta mig till Taman Negara för lite djungeltrekking innan hemfärd. Det blir ett bra avslut att förhoppningsvis se lite exotiska djur och min fantastiska bränna hinner lägga sig lite så att jag inte ser ut som en pepparkaka när jag landar i Sverjet. Allt för er där hemmas skull skålart :D


Kommentarer:
#1: Anonym

Du måste ju se till att bli frisk så du kan göra några dyk där också Ju! Tråkigt dock att det är så dyrt.. :/ Men lite djungeltrekking är ju också roligt. Akta dig för myggorna bara ;) Njut av sista dagarna nu och jag hoppas verkligen inte att du är för brun när du kommer hem, då tar jag en egen hytte... :P haha. Hälsa Ker (för miljonte gången :P) kram

2014-03-30 @ 10:47:07
#2: Elin

Oj.. Glömde namnge mig... Om du inte redan gissat vem det är? :P skrev ju iaf inga anonyma hjärtan... ;)

2014-03-30 @ 10:48:20
#3: Bibbi

Hoppas du får riktigt härliga dagar även på slutet av din resa.
Nu längtar vi riktigt mycket att få träffa dig igen. Vi har också varit lite natur/djur äventyrliga idag. Pappa och jag har varit på fågelutflykt och vi såg faktiskt en havsövrn, inte illa. sen såg vi även större hackspätt tranor kärrhök mm.
Många kramar från oss och krya på dig.

mamma

2014-03-30 @ 20:38:17

Hoppas du mår bättre och njuter sista dagarna.
Kram Karin

2014-03-31 @ 08:34:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: