the flipflop life

2014-01-05
22:09:14

Qatar Airways <3
Allt har gått bra hittils och jag blir bara mer och mer positiv till detta fantastiska flygbolag alltså. Vi boardade snabbt och smidigt och kom iväg lite före tidtabellen till och med. 
Väl på sittande vid min fönsterplats, 33K, så började jag kolla faciliteterna. Det var ett fräscht nytt plan med sköna säten och gott om plats för benen. De har inte längre luckor som man drar för sitt fönster utan någon förmörkningseffekt genom att trycka på lite knappar, SÅ COOLT. Jag kollade in vilka filmer som fanns. Det var svårt att välja för det var såååå många bra! Dessutom var mitt ilandsproblem löst, det var video on demand så man slapp hoppa in mitt i en film om man råkat sova en stund. HALLELUJHA!
 
Startade med barnfilm, Despicable me 2, helt ok men inte lika rolig som den första..... Det blev mat och dryckesservering. 
Jag frågar flygvärdinnan:
-May I have a glass of sparkling wine and som sparkling water please?
-I'm sorry miss we do not have sparkling wine I'm afraid. Would you like to have some champagne instead?
-How much is it?
-Oh no no, you do not have to pay, it is included! 

Alltså leendet då. Tack och bock. Ja det var ju nice. Och god champagne var det också.
Maten var tyvärr inte lika god som jag uppenbarligen tyckte förra gången. Det var vegetarisk lasagne med spenat och champinjoner, så det funkade. 
 
Nu sitter jag på Doha International Airport och väntar på nästa flyg. Det ser lika dant ut här som för ett år sedan och det är minst lika många städerskor som går och vippar efter en. Lite mer resenärer denna gång bara. 01.25 lokal tid lyfter vi, 23.25 svensk tid tror jag. 
 
Taggar: Resfeber, asien 2014, resa, travel;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: