the flipflop life

2014-01-14
12:04:28

Mandalay here I come!
Snart dags att hoppa på en överfull lokalbuss i två timmar, för att komma till den riktiga bussen där min VIP buss väntar. Det kan bli spännande med min väska. Den är ju större än de flesta människor och väger väl ish som en burmesisk kvinna kan jag tänka mig. nåja. jag ska väl överleva. Hoppas jag. Varmt kommer det ju bli, så kan hända att jag svimmar, men falla kommer jag inte göra, för det är så packat att man håller upp varandra, så det är lugnt!
 
Den fina bussen kommer ta ca 9 timmar så anländer kl 06 på morgonen. Har bokat ett billigt hostel, yehey! så ska slänga in grejerna där och sedan spendera hela dagen och se solnedgången vid U bein bridge har jag tänkt. 
 
Det blir en natt i Mandalay och sedan tar jag antingen båt till Bagan, eller buss till Kalaw. Har inte bestämt mig ännu. Ska försöka prata med någon i Mandalay och se vilken väg som är bäst. Vill ju gärna ta båt Mandalay-Bagan, men det verkar svårt att hitta buss från Bagan till Kalaw. Men det verkar finnas bussar som går från Inle Lake (dit man kommer efter Kalaw) till Bagan, så det är kanske enklare att ta det den vägen. 
 
Den här söta kattungen hälsade mig välkommen till Yangon.
Avocados stora som meloner. Till och med större än dom jag såg i Guatemala. WOW. Har dock inte smakat dem ännu.
Skillad kycklingstyckare
The local drugstore. Vad ville du ha sa du? Vänta jag ska bara gräva lite till. Vi har det NÅGONSTANS här, det vet jag.....
"min gata"
Starka män
Bostadshus, alla totalt nersmutsade av föroreningar men många paraboler.
Erik testar den lokala klädslen. Två tummar upp och en kjol rikare för hans del!
En sovande fiskare, Yangon River
Barhäng utanför vårt hostel. 
Utsikt åt ena hållet
Utsikt åt andra hållet. #kontraster
 
 
 
 
 
Taggar: Myanmar, asien 2014, burma, resa, travel;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: