the flipflop life

2014-01-05
01:02:38

Dan före....
Har lagt mig i min egen säng för sista gången på ett tag. Väskan är packad sedan ett par dagar tillbaka och baconmackorna är i vanlig ordning klara att tas med som färdkost. 
 
Är rätt så blank i huvudet och nu är jag bara orolig i kroppen. Inga speciella tankar som gör mig rädd eller orolig utan bara resfeber gissar jag. 
 
Har sagt hejdå till vänner och far och morföräldrar idag med blandade känslor. Jag är glad över att jag ska åka men det är tråkigt och lite ledsamt att vara ifrån alla så länge. Kommer sakna alla så mycket! Speciellt nu när jag åker ensam. Känns mer vemodigt att åka nu än det gjort tidigare men det är väl precis så det ska vara. Och om det blir som jag har tänkt mig så kommer de här månaderna bli några av mina bästa i mitt liv. Time will tell.
 
Imorgon blir det gemensam familjefrukost (yeehey har väl inte hänt på flera år?) och kl 09.05 går tåget till Västerås. Byte till buss direkt till Arlanda och är framme någon gång vid 12 tiden. 15.05 avgår mitt plan om det inte ändras i sista minuten. Har ett byte i Doha  vid 21 svensk tid och har 2 timmars väntetid där innan nästa plan lyfter. 
Jag landar sedan i Bangkok 11.35 lokal tid. Det vill säga 05.35 svensk tid, den 6e Januari. Enligt väderprognosen väntar en het dag med 32 grader och sol. Det kan bli lite svettigt har jag en känsla av. Hoppas att det går snabbt och smidigt att hitta ett trevligt hotell så att jag kan hänga på en niceig takterass under eftermiddagen.
Taggar: Resfeber, asien 2014, burma, cambodia, resa, thailand;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: