the flipflop life

2014-01-19
08:23:00

Another awesome day!
Alltsa WOW. Maste bara borja med att tacka for den fina responsen de senaste tva dygnen. TACK TACK TACK. Shocken nar man loggar in och har over 40 olasta kommentarer och gladjen over att sa manga tycker om mina bilder ar enorm. Det gjorde verkligen min dag. Sjukt kul och jag blev nastan rord till tarar hehe.

Har lamnat Bagan bakom mig och ar nu i Kalaw med Schweizaren och Nederlandaren. Lucas och Geert (mycket osaker pa stavningen pa det namnet men det uttalas Scheeert med typiskt dutch uttal) Det ar nice har, varat hostel ar fuckin rocking och vi betlar tillsammans 10 dollar inklusive frukost!
 
Eftermiddagen den 17 spenderades sovandes vid poolkanten och pa kvallen cyklade jag och Luis till ett av de narliggande templena for att se solnedgangen over Bagan. Det var sjukt trevligt aven om jag tyckte att soluppgangen var maffigare.
 
At sjukt goda springrolls tills lunch och middag och somnade sedan ganska tidigt i vart tranga men helt ok rum. Lagom om i rumpan och trott i benen.
 
Morgonen efter startade vi lugnt. Ingen soluppgang denna dag. Hehe. Det var lite molnigt och valdigt behaglig temperatur. Vi bestamde oss for att hyra e-bikes. Alltsa shit vilken awesome grej!! Jag onskar mig en sadan. Har hort att det ar ganska dyra men alltsa sa jakla nice. Gled omkring mellan templena och pa sma offroadvagar. Helt tyst och ofta bara vi 4 pa vagarna.
 
Vi blev scammed nagra ganger pa mat och dryck under dagen. Vi visste att vi fick fel pris, att vi fick en speciell meny dar priserna var 4 ganger sa hoga som for the locals men vad ska man gora. Aterigen, tillgang och efterfragan. Antingen acceptera priserna eller inte ata.
En sjukt trevlig dag har. Chill och kulturell. Klattrade hogt upp i ett tempel for att se annu en magisk solnedgang.

Det var hogt och smalt att klattra upp. Lite laskigt faktiskt
Solnedgang fran i fredags. Helt magnifikt. Verkligen enastaende.
 

The waterboy AKA Lucas
Fick lite traditionell sminkning av en dam. Bra for huden sa de. Vackert ocksa!
 
Ett av de storsta templen vi sag. Vi gick in i det har nar det fortfarande var morkt och det var lite som att vara i indiana jones eller nat. Verkligen speciell kansla att vandra omkring helt ensamma i ett morkt kallt tempel.
Annu ett tempel intaget for att se pa solengangen
Det var kanske inte helt konstruerat for manniskor som ar over 180 cm, men det gick..... ;)
Riktigt smutsiga fotter efter en dag med flipflops pa en cykel i sanden.....
Geert och jag, antligen uppe pa toppen. The view was astonishing!!!
En liten snack. Nagon slags beta, kanske en sockerbeta, som smakar riktigt gott!
 
Hejda solen.
"cyklade" tillbaka till vart hotell och satte oss pa bussen till Kalaw. Vi var framme vid 03 och hade turen att fa ett sa billigt hostel. Imogon ska vi trekka lite. 3-4 dagar skullle jag tro, sa det kommer bli lite tyst fran min sida. Men vi hors snart igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
Taggar: Myanmar, asien 2014, burma, resa, travel;

Kommentarer:

Fantastiska bilder kul med respons, de är du värd

Svar: Tack tack. Det ar verkligen superkul!
Marielle

2014-01-19 @ 17:46:25

Fina bilder :)

Svar: Tusen tack!
Marielle

2014-01-19 @ 18:11:43
#3: Emma

Ser riktigt härligt ut! :) Fina bilder! :)
Kram

Svar: Tack skadu ha, det ar annu harligare an det ser ut!
Marielle

2014-01-19 @ 18:14:17
#4: Ida

Blir så imponerad och inspirerad och intresserad av din blogg! :D

Har lite frågor:
-Hur länge har du varit på den nuvarande resan?
-Vad jobbar du med vanligtvis, hur har du tjänat ihop pengar till resan? Vad hade du för budget?
-Reser du helt själv? Blir det aldrig obehagligt eller ensamt?

Svar: Ah va kul att hora det! Jag reste fran sverige den 5 januari och har returbiljett den 9e april :)
Jag jobbar som servitris i norge och har tjanat ihop pengarna genom att jobba 6 manader ca. :)
Min budget ar verkligen olika fran dag till dag och helt beroende pa vilka lander ja besoker och hur mycket aventyr jag vill ut pa. For det mesta ar jag inga granser utan gor allt som jag vill gora. Tidigare resor har gatt pa ca 60 000 inklusive alla utgifter med flyg, vacciner och ryggsack och gissar pa ungefar samma denna gang :)
Jag har inte rest ensam forut sa detta ar helt nytt for mig. Jag abslolutly alskar det. Det ar det basta jag gjort och hittils har jag inte gjort mer an en halv dag pa egen hand, av egen vilja. Man traffar manniskor precis OVERALLT oavsett om man vill det eller ej. Sa nej, so far, det basta jag gjort. Inte kant mig ensam annu. Men har ju bara varit borta ca 3 veckor hittils.

Hoppas att du far lite hjalp av mina svar.Fraga garna igen om det ar nagot du undrar over

Marielle
Marielle

2014-01-19 @ 18:29:38
#5:

härliga bilder:D

Svar: Tusen tack!
Marielle

2014-01-19 @ 18:59:34

Kram från ett iskallt Ösäter

Karin

Svar: Kram fran ett relativt kallt inlay lake!
Marielle

2014-01-19 @ 22:52:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: