the flipflop life

2014-02-15
17:44:27

Tillbaka i Ranong
Har kommit tillbaka till Ranong efter en olidlig båttur på nästan 5 timmar. Det skulle ta två, men efter att vi lämnat kajen så verkade det som att något med styrningen blev problematiskt, så i två timmar guppade vi där och väntade. Ingen visste någonting vad som hände och jag blev såklart sjösjuk. Säten gjorda för pygmeer så ingen möjlighet att sova och varmt och ingen mat. 
 
Tillslut kommer en mindre båt som ska bogsera oss hela vägen från Koh Phayam till Ranong. Det tog ju också en mindre evighet. Men ja. Fram kom vi ju tillslut iallafall. 
 
Träffade delar av gänget som ska dyka imorgon och de verkade hur sköna som helst! Det kommer bli en rolig vecka. Imorgon kl 07.00 är det uppsamling vid diveshopen och så bär det iväg. Kommer tillbaka igen på kvällen den 21a så då kommer nästa uppdatering.
 
 
Igår kväll var jag på en reaggefest på ön. Det var massa folk och luktade weed vart man än vände sig. Det gör det i och för sig nästan överallt på hela ön men ändå. Här var det extremt. Weeddoft, svett och blöta dreads. Typiskt reagge. Det var en trevlig kväll och jag pratade med massa folk. Mer än jag gjort på hela veckan sammanlagt. Det var många skumma samtal där i dimmorna. En kille sa att den lokala polisen är den största knark-dealaren av alla på ön så det har blivit lite av en fristad. Ingen bryr sig längre. Det märks.Hehe. Man observerar så mycket när man är nykter bland massa påverkade människor. Mycket intressant!
 
Det känns skönt att ha lämnat ön nu. Äntligen börjar dykäventyret! Hoppas för guds skull att mina öron pallar trycket. Annars vet jag inte vad jag gör.
Taggar: asien 2014, resa, thailand, travel;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: