the flipflop life

2014-02-12
16:03:15

Över 38 grader
Det är faktiskt inte så himla jätte kul att ha en innertemperatur på över 38 grader varmt när det är över 30 grader varmt i skuggan. Och det är faktiskt första gången på den här resan som det inte är så himla jättekul att resa själv. För när man är svag och sjuk och inte orkar någonting så vill man kanske att någon ska komma med lite vatten åt en, eller lite ris. Man vill kanske inte gå helt själv och sitta och frysa och svettas om vartannat och vänta på det där himla riset.
 
Men ja. Det kan ju inte alltid vara roligt. Och det allra allra sämsta med att vara sjuk på en paradis ö är att man egentligen bara vill ligga och slappa i skuggan, ta sig ett dopp i det ljumma havet, få lite thaimassage och kanske dricka lite öl i solnedgången - men bara lyckas med det första. Ligga i skuggan. Inte slappa, eller iallfall inte så där avslappnat frivilligt slappa. Den här dagen har mer handlat om att
1. Inte dö av köld ena sekunden och inte smälta som en glass i den andra.
2. Dricka tillräckligt med vatten utan att dricka för mycket, för det är för jobbigt att gå hela vägen till toaletten.
3. Försöka ignorera alla andra som gör allt det där andra som jag vill göra men inte orkar eller borde.
 
 
 
Taggar: Resfeber, asien 2014, resa, thailand, travel;

Kommentarer:
#1: Elin

Men då! :( Hade du varit smart och packat ner mig i din ryggsäck som jag sa, så hade jg kunnat kommit med både vatten, ris, vattenmelon och mango plus annat nödvändigt som kan tänkas behövas. Typ baddas med vatten i pannan for example.. Been there done that så att säga, passat upp på då och inte det där med badandet i pannan. :P

Krya på dig och se till att bli frisk nu när du ska iväg och dyka snart och allt! :) kram

Svar: Skulle tänkt på det alltså! ALltid glömmer man något.... Attans. Men tackar för den telepatiska sympatin som strålar genom dataskärmen! Tack tack :)Jag ska försöka vara frisk imorgon har jag tänkt!
Marielle

2014-02-12 @ 16:13:51
#2: Elin

Baddandet i pannan ska det såklart stå! Inte för att jag har badat på din panna heller för den delen... :P

Svar: Badat på min panna. HAHAHA
Marielle

2014-02-12 @ 16:18:48

Stackars liten loppa! Hoppas du piggar på dej snart.
Kram Karin

Svar: Tack så mycket. Det känns redan bättre så imorgon är det nog bra igen:) Kram
Marielle

2014-02-12 @ 20:12:56
#4: Mormor

det var inte så roligt at höra att du inte mår bra, du kanske måste söka dig till en doktor så du kan få hjälp,när det är så därvarmt är det lättat torka ur.
du kanske måstesöka dig ett annat boende med toa och annat som gör att du känner dig mer bekväm.
Mycket fina bilder och en fantastiskt bra reseberättelse du har skickat till oss.
krya på dig
kram mormor och morfar

Svar: Ja jag har köpt lite vätske ersättning och dricker en massa. Känner mig bättre idag så imorgon ska jag nog vara på banan igen hoppas jag!
Stor kram :)
Marielle

2014-02-12 @ 21:06:46
#5: Malin

inte kul att du var sjuk.. då måste dricka mer vatten! eftersom problematiken var att det var långt till toaletten skulle iaf jag kissa i havet? tips från coachen vettu :P

Svar: Ja tack! jag gör jag gör! Men ett problem med att kissa i havet är att jag inte vill bada när jag är sjuk :P men tack iallfall!
Marielle

2014-02-12 @ 21:18:01
#6: Bibbi

Usch då, inte kul att vsra sjuk i värmen, men det känns bra stt det finns folk, turister runt omkring dig om du behöver hjälp med något.
krya på dig.

kram kram mamma

Svar: Nej det är inte alls kul, men idag känns det lite bättre. Så imorgon hoppas jah att jag är helt kry!Kram
Marielle

2014-02-12 @ 21:51:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: