the flipflop life

2013-09-19
02:54:00

fullmoon
alltså jag gillar fullmåne. det är så vackert och lyser upp så fint om natten. helt otroligt vad det är skillnad på en natt som är molnig och en natt som är klar. när månen är framme behöver jag ingen ficklampa för att gå till toaletten, men när det är molnigt ser jag inte ens min egen hand framför mig.

idag var det dock lite otäckt när jag cyklade hem. fälten runt omkring var helt dimmiga, det var stora temperaturskillnader längs vägen hem, helt stilla, inte ett ljud eller vindpust. månens sken var fint men också lite skumt. allt såg och kändes så spöklikt. jag sölade inte när jag trampade om man säger så. jag tror inte att jag tror på spöken, men lättskrämd är jag ändå. jag har inga bevis för att det finns något farligt här ute, men inte heller har jag några bevis för att det INTE finns något farligt.

att jag sedan när jag kom hem kollade på red riding hood var kanske inte mitt smartaste drag, men det kom jag inte på förrän filmen var slut och jag skulle gå till toaletten, utan ficklampa........

min hjärna har gått på semestermode lite i förskott tror jag. hela min kropp har det. det märktes idag på jobbet. tappade saker, var inte så "på" och irriterade mig på gästerna. men 2 arbetsdagar kvar. kämpa marielle. och försök sova. månen går snart ner.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: