the flipflop life

2013-10-13
03:05:53

Sol Svamp och Sitroner
Ja jag vet att citroner stavas med c och inte med s, men i norge så stavas de så där, och det passade bättre in i min rubrik kände jag,

Idag vaknade jag tidigt, trots att jag somnade någonstans vid 5snåret.
Vid elva hade jag redan ätit frukost och var redo för ett avsnitt av Once upon a time.
Vid tolv tänkte jag att jag skulle gå på en liten prommis i det vackra vädret. Sagt och gjort tog jag med mig en påse just in case jag skulle hitta lite svamp och gick ut. Slutade med att jag fyllde en halv ica-kasse med trattisar och kom hem först tre timmar senare. BRA DAG.

Hummerafton på jobbet idag också. 7 rätter alla innehållande någon form av hummer. Det var hummersoppa, hummerrisotto, plain humerstjärt, smörsauterad hummerklo, hummerbruschetta, kalvdans smaksatt med hummer, och hummerragu.

Allt såg väldigt gott ut!

Får ju inte heller glömma att kära pappa fyller år idag, (12e) 46 år gammal. GRATTIS grattis på födelsedagen.

Och varför står det då citroner med i dagens rubrik. Jo, jag har börjat lyssna på boken små citroner gula, har fastnat totalt! Den här boken är inget man somnar ifrån, inte som eragon...... Nej det här är en bra bok, och en bra uppläsare. Minns inte vad hon hette men hon har en röst som inte är särskilt sövande. Gillas.

Kommentar:
#1: Bibbi

jag förstår att du gilla citroner gula, det skulle nästan kunna vara du i huvudrollen :-)
Jag lyssnade på den i vintras och tyckte också den var jättebra, en feelgood roman.

mamma

Svar: Ja visst kan jag känna igen mig lite grann i huvudpersonen! :)
Marielle

2013-10-13 @ 21:35:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: