the flipflop life

2013-10-01
00:17:33

en bättre söndag
igår vaknade jag upp taggad till tänderna för ännu en Stockholmsdag. trots skavsår linkade jag iväg i hög takt till tunnelbanan för att möta Matilda vid ringen. trots min snabba takt blev jag ändå sen.....

vi promenerade runt i stan och pratade massor. det blir ju så långt mellan gångerna så massa sjukt spännande saker som hänt sedan sist!

kl 14 hade vi bokat bord för brunch på Berns. vi satte oss ner i den fina salongen. trångt och gemytligt. en mycket trevlig och service-minded servitris berättade om buffeerna och fixade dricka till oss. hon plockade rent vårt bord efter varje omgång mat och gjorde besöket mycket trevligt. maten sen då; FANTASTISK!
shit va gott de va. smakade massa nya grejer. det bästa var dumplings, sushi, tom kah gai, ribs, chicken cashewnut, Thai Ceasarsallad och ostron. och så det enorma dessertbordet. herre min gud. så mycket mat. så lite tid.

mätta var vi. så mätta att vi nästan sprack. men så nöjda! vi beställde in lite te, och då fick vi en var sin gjutjärnskanna med det lösteet man ville ha och en liten kopp. så mysigt och gott!

dit blir det återbesök!

vid 6tiden åkte jag pendeln till skogås för att hälsa på Therese och Ola. där bjöds det på mer mat, pizza, och mycket trevligt sällskap.
pratade halva natten.


idag vaknade jag till världens go-frukost. juice, yoghurt, frukt, röstat bröd, ägg, skorpor och te. lyx!

på eftermiddagen satte jag mig på sjs tåg hem. försenat som vanligt. men hem kom jag. åt en svamptoast. fick mer trevligt sällskap av Elin och Amy och vi spenderade kvällen i jacuzzin. bra helg. mycket mat. tummen upp!

Kommentar:
#1: Malin

Hörru du, du har en tendes till att inte skriva med mitt namn i det hela... ;)

2013-10-01 @ 09:04:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: