the flipflop life

2013-11-10
22:50:31

Det började ju och slutade bra iallafall






Startade dagen med Karoline på Strandcafeen. Var där förra helgen och ville gärna ha en lakseblings men de hade tagit bort den från menyn och jag blev meget besviken. Istället tog jag en Serranoblings, den var väldigt god och jag sa det till Daniel som jobbar där. Jag sa att det nog fick bli min nya favorit och han svarade att jag fick komma oftare för att hålla den kvar på menyn. Visst sa jag och så hamnade vi där idag igen. Jag var inställd på Serrano när jag kom dit, men vad hade de idag som dagens special om inte lakseblings!? Lyckan då alltså. Daniel bara skrattade och visste precis vad jag skulle ta och frågade vad jag ville ha och dricka. Jag tänker tro att de satte laxen som dagens för min skull. Så måste det vara.

Vid tvåtiden satte jag mig i bilen och åkte hem till Anna och Stefan för att mata deras katter. Var där någon timme och myste med dem. Koskatter!

Sen skulle jag lugnt och fint köra därifrån. Lättare sagt än gjort och jag körde fast.... Big time. Panik, trodde aldrig jag skulle komma där ifrån. Men sedan kom mina 4 norska räddare och pushade min bil guideade mig ner. Grät en stund och körde sedan hem.

Sämst!

Skypeade sedan med familjen och allt kändes bättre.
Sedan skypeade jag med fina fina vänner och önskade att jag kunde varit där.

Som en bra avslutning på dagen blev jag bjuden på middag hos Roman. En asgod lyxpasta med mozarella, parmaskinka och soltorkade tomater.
Som sagt, bra början och bra slut, men det där i mitten hade jag gärna skippat...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: