the flipflop life

2013-05-12
21:31:00

Störande!
 Här sitter jag och försöker följa mina bloggar med bloglovin, och så visar det sig att den inte uppdateras som det ska och inte visar när nya inlägg publiceras. För att testa så la jag till mig själv, och när jag uppdaterar från datorn så visas det där. Men inte när man uppdaterar med mobilen. Det betyder att jag var tvungen att gå igenom alla bloggar som jag följer manuellt och kolla ifall de uppdaterats något. Och jag hade ju missat massor ! Jag som trodde att folk var sega på att uppdatera. Men nä Bara bloglovin som inte fungerar. I-landsproblem jag vet. Men sjukt irriterande!!
 
Konfirmationen gick bra. Men det är helt sjukt vad de kostar på. Idag var det ett sällskap på ca 40 pers. Farmor mormor och hennes moster osv. Lilla 15-åriga tjejen och nästan alla kvinliga släktingar fullt utklädda i nationaldräkt och en man likaså.
 
Först lite plockmat och apertif, sedan 4 rätter (förrät-varmrätt-ost-dessert) med tillhörande vin/saft-paket sedan kaffe och tårta. Galet mycket mat. Och mellan varje skänkning av vin, eller servering av mat så var det x-antal tal. Konfirmandens mor, konfirmandens far, konfirmanden själv och yadiyadiydai ni fattar. 
 
Sedan present öppning mellan desserten och kaffe och tårtan. Hörde i förbifarten att hon fått 34 000 nok (!!!!!!!!!!!!) i kontanter och sen massa presenter på ett bord som vi hade ställt iordning åt dem. Är det inte helt galet?? Alltså man ska kanske ta och konfirmera sig i Norge? 
 
Först ordnas en middag för hela släkten för ish 50 000 nok, sedan alla presenter på det. Heeelt sjukt tycker jag. Men kul att jobba är det. 
 
Min nya kärlek. Foi Gras. Alltså det är såååå gott. Dör lite.

Kommentar:
#1: Bibbi

och vad är det där då på svenska? :-)

Mormor och jag har varit på vinprovning i dag och det var trevligt vi fick prova i blindo och gissa vilken druva,land osv. Jag lyckades i allafall att pricka in Italien och spanien, inte så illa. Gott var det i allafall.

Svar: Va kul! Ni borde gå på vinprovning här, med Öystein, det verkar riktigt bra. :)
Det är gåslever :)
Marielle

2013-05-13 @ 22:14:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: