the flipflop life

2013-12-19
01:36:41

Slippen

Micket micket trevlig kväll ikväll. Dagen i sig var otroligt oproduktiv. Gjorde praktiskt taget ingenting. Jag lagade lite mat och kollade hedenhösarna. Borde börjat packa in i bilen och rensat vad som ska med hem osv, men nä. Det har jag inte gjort. Får bli morgondagens projekt. Det SKA bli gjort imorgon. Om jag så ska behöva vara uppe halva natten så ska det vara klart imorgon.

Kvällen då. Date med Ivar. Inte en riktigt date, men alltså en date som i en förutbestämd träff. Vi käkade middag på Slippen och det var otroligt gott. Sådär så att man inte vill att det ska ta slut. Till förrätt pannestekt kamskjell med blomkålspuré, soyasmör, granat eple. (HAHA är det möjligt. Stavade jag just äpple sådär??? såg det nu när jag läste igenom innan publicering..... Dags att åka hem till sverige nu) och valnötter. Himelskt. Slickade nästan tallriken. Verkligen ALLT var gott i den här rätten. 5/5

Till huvudrätt beställde jag in hälleflundra med morotspuré, saffranssås och röstipotatis. Också otroligt gott! Pluspoäng för mycket smak i saffranssåsen och mjäll, fin fisk. Om man ska vara petig och bortskämd, vilket jag är, så var potatisen i det "brändaste" laget och fisken kunde varit i två mindre bitar istället för en så stor. Men 4/5 får rätten! Ska abslout besöka dem igen. Frågan är bara vem jag ska dra med mig?

Vi ville beställa in Ostron och champagne till förrätt (för Ivar har aldrig smakat det) men de var slut. Synd. Men det betyder ju att vi har något att göra nästa gång vi ses. Om ett halvår eller så :)

Efter middagen gick vi till Havnelageret. Riktigt mysigt ställe, en ölpub som var rätt crowded för att vara onsdagkväll i december. Eftersom både jag och Ivar körde bil så ville vi ha något alkoholfritt. Jag såg att de hade en fin kaffemaskin så jag frågar bartendern om de har chailatte. Han suckar och säger jaaa... Lite uttråkad. Sedan vänder han sig till Ivar och frågar vad han vill ha. Ivar frågar om de har varm choklad med grädde. Bartender tar sig för pannan och säger på norska, med utländsk fin brytning : DET HÄR ÄR EN PUB. VI HAR ÖL. men börjar fixa med latteglas. 

Vi garvade som fan, och hans kollega, (han bredvid på bilden) garvade också. Vår bartender sa högt och lite sarkastiskt till honom: vill du kose dig?? har fått en stor beställning, en CHAI och en VARM CHOKLAD. HAHAH
 
Sedan tittar han på mig och säger: Hur gör man?!
HAHAHA jag höll på att dö. Sötaste och charmigaste bartendern på länge. Ljuvligt bitter och öppen. Älskar honom från första sekund. Han bjöd oss på detta.  Vet inte varför, kanske kände han sig för stolt över sitt jobb att han inte ville ta betalt för något han inte visste hur man gjorde. Jag vet inte. Men hur som helst kommer jag lätt gå tillbaka dit. Ska prova deras mat någon gång också. Det är ju ändå en gastropub. 

Kommentar:
#1: Amanda

Sv; Tack så mycket, vad glad jag blir!! :)

2013-12-20 @ 23:00:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: