the flipflop life

2013-12-15
13:40:00

Nu får det vara slut på jobb för i år.
Sista veckan på Gjestgiveriet startar imorgon. 4 arbetsdagar kvar. Yeeehey!
ÄNTLIGEN ska jag få åka hem. Inte direkt hemlängtan, men nu är jag riktigt trött på att jobba. Kan inte minnas sist jag jobbat såhär mycket. Har aldrig jobbat mer än 6 månader i sträck tror jag. Erhm. Ja. Låter lite drygt nu när jag skrev ner det, men ja, så är det kanske.

Jag är så nöjd att jag har ett jobb där jag KAN vara ledig 4 månader och ändå gå runt mer än väl. Att jag KAN jobba järnet ett par månader och sen slappa lite längre än de flesta. Men nu börjar det tära. Plus att jag blir lite stressad på allt jag vill hinna med de två veckorna jag är hemma.
Fixa alla sista detaljer för resan, förhoppningsvis gå till tandis, träffa alla fina människor som jag saknar, klippa mig, fira jul och nyår, bara slappna av hemma, chilla i jacuzzin, gosa med katterna. Dricka en flaska champagne. Ja ni vet. Allt det där som man vill göra när man är ledig. Men jag är ganska bra på att göra scheman. Så det ska nog gå bra.

Sova kan jag göra i graven. Det blir fullt ös fram tills dess kan jag lova. Och jag ser fram emot det så mycket! Och ser massvis fram emot de två nya människorna som kommit till världen medan jag varit borta. Kevin och Knut. Vilka är ni? Jag kan knappt bärga (stavning???) mig för att få se vilka små krabater ni är!

Ska prova att göra pepparkaksdeg nu för första gången. Gör en halv sats. Den ska ätas. Åh vad jag ska äta pepparkaksdeg, Mmmm!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: