the flipflop life

2013-12-02
14:05:00

Adventspeppen
Det var en vacker 1a advent
Som vanligt så färgade solen himlen i alla möjliga färger. Dessa tre bilder är tagna från Romans vardagsrumsfönster. 
Dessa nissarna och jag gick ner till Skjaerhalden CENTRUM för att se på tändningen av julbeslysningen och Karoline som skulle spela en trudilutt.
Här var det mer folk än vad jag någonsin sett i stan.
Barnen väntade otåligt på att Nissen skulle komma med godis åt dem.
Sen blev det dans runt granen. Verkligen slow-motion jämfört med svensk dans. Men de verkade nöjda.
Vi tände första ljuset i min hemmagjorda adventsstake. (En bricka från BK,, folie, 4 ljus och lite kottar och mossa från skogen)
Jag gjorde deg till årets första lussebullar
De andra två kollade på Family guy.
Sedan bakade vi. Det var första (!!!!!!!) gången som Anna bakade lussebullar så det var ju lite av en sensation.
Äppelglögg och lussebullar till första avsnittet av Hedenhösarna. Vilken mysig julkalender det verkar vara. Den ska jag titta på varje dag. 
 
 
 
 
 
Edit: Det här inlägget skulle kommit upp igår, men något hände.......
 

Kommentar:

vad mysiga bilder :)

Svar: Tack ska du ha!
Marielle

2013-12-02 @ 14:38:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: