the flipflop life

2013-04-30
20:22:27

Valborgsmässoafton
Det blir nog ingen brasa för mig i år. Kanske tänder ett stearinljus på sin höjd. Men lika gla för de är jag.....!
Slippa stå ute och frysa. Det är soligt och fint ute, men det blåser som tusan!
 
Jag jobbade själv på lunchen idag. Det gick bra, inga svårigheter. Bara fyra gäster så det var ju piece of cake! Kul att de litar på mig så pass, hehehe.
 
Lagade lite queasadillas till lunch, (vilket jag åt till middag igår och även kommer serveras till middag ikväll) och kollade på 6e filmen om Harry Potter. Vilka filmer alltså. Känner mig som en nörd men va gör det?
 
Jag tänkte att jag måste ju vara ute lite idag när nu solen behagar att visa sig ute, så sagt och gjort, knöt på mig mina snabba skor och tog med kartan för att springa en runda. Kartan var ju inte mycket till hjälp men jag hittade tillbaka iallafall!
 
Nu ska jag skriva en inköpslista på vad jag ska köpa med mig i sverige och sen kolla på de två sista HP-filmerna.
 
 
Ha en bra kväll!
Här kommer förresten lite bilder på Hvaler Gjestgiveri bland annat.
Ingången
 
Till vänster är några av rummen, rakt fram är en av matsalarna. Havestuen.
Grishuset kallas huset till höger. Där brukar sällskap ha vinprovning med Gjestgivern.
Till vänster är verkstaden, och det är en verkstad på riktigt.
 
Gamlestuen dukat för lunch idag. Plats för 6 gäster.
Frukostsalen
Havestuen
Roman som gör vanlijsås i köket.
Från springturen idag. Kartan i högsta hugg, (som inte var till någon större nytta eftersom jag inte kan läsa kartor....)
Här kan ni se hur jag sprang. Syns kanske lite dåligt men stjärnan är gjestgiveriet, och pilen visar vägen till Fredrikstad. 
 
 
 

Kommentar:
#1: Bibbi

Hej
Vad fint det är därborta, du ska nog kunna trivas och vad bra att du börjat laga lite mat :-)
kram

2013-05-01 @ 18:58:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: