the flipflop life

2017-01-19
08:25:48

Mirissa beach

På den här stranden har jag spenderat de senaste dagarna. Lagom stora vågor, god mat och billiga kokosnötter. 

Lever typ på frukt och krabbor. Bra diet måste jag säga! 
Klagar inte på den inte. 

Mitt hostel, JJ guesthouse är sjukt nice. Väldigt rent, hyfsat billigt (100 kr natten), bra gäng som bor där och varmvatten! Nöjd är jag och kommer nog jo här tills tisdag då jag tar min väska och åker vidare till Maldiverna. 
Dagarna går snabbt  men Jag ställer klockan på 8 och tänker att nu ska jag gå upp och fånga dagen. Men banne mig, tror ni inte att jag är sist ut iallafall. Trots att klockan bara står på 8.10?? Surferdudes...  Morningwaves och vad de nu pratar om. 

Nåväl. Jag var uppe i tid enligt mig iallafall. Trots att världen är uppochner här. För att vara ärlig är dagarna väldigt lata och det gör mig inte så mycket att jag är sist upp. 

När jag  inte ligger på stranden och läser kemi eller lyssnar på Harry Potter åker jag moppe runt och kikar på olika saker eller joggar en tur. Har försökt mig på lite yoga också men det är svårt att hitta en bra plats att göra det på där inte alla glor hehe. Stranden var inte ett bra alternativ. 

I helgen tänkte jag åka på safari, både på havet och i djungeln. Tror jag åker imorgon till djungeln, två timmars bilfärd härifrån, och på lördag kanske whale watching! 
På söndag ska jag prova på dykningen i området här, mest för att förbereda mig för mina dyk i Maldiverna nästa vecka! 


Mirissa beach
Bästa middagen
Och bästa frukosten. Hela den tallriken för 20 kronor!
Men kan vi inte bara ta en sekund och beundra ordningen jag har i min väska hittills. Jag är lite stolt.
Vårt rum. Bland de bästa vandrarhemmet jag bott på.
Tågrälsen som går längs hela södra kusten
Unawatuna Beach. Ett av stoppen jag gjorde på moppeturen häromdagen
Att den här "vägen" är utmärkt på Google maps är helt otroligt.
Vara Snygg är viktigt
Bilden vägrar vändas så ni får njuta av den här sneda utsikten ändå. Va härligt det är med friheten att köra vart man vill!
Fyren i Galle
Svett och nöjd efter en kort joggingrunda

Kommentar:
#1: Karin

Uppdaterad nu! Härliga bilder! Trots att termometern visar + 9 gr ute så längtar vi efter mer sol och värme. Elefantbyxorna är för små hälsar Moa och undrar vem AliBaba är.

Ta hand om dej!

Kram Moa och Karin

Svar: Snart kommer våren med mera värme även till era breddgrader! Ali Baba är han du vet från Ali baba och dom 40 rövarna. Från tusen och en natt! Googla alibaba pants så kan ni se hur turistmodet har utvecklats 😊 kram!
Marielle

2017-01-20 @ 12:56:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: