the flipflop life

2017-01-11
06:55:17

Hej från Sri Lanka

Igår kväll landade jag i Colombo, Sri Lankas huvudstad, efter många timmar på resande fot. Allt gick smidigt och doha flygplatsen är fantastisk. Där kan man spendera många timmar utan att sakna allt för mycket. Det finns affärer, restauranger, spa,  sovsalar osv. 4 timmar gick på ett kick. 


Jag hade tänkt att jag inte skulle sova på sista benet att resan (doha-colombo) för att kunna sova ordentligt på natten när jag kom fram. Det gick sådär. Var en klubbad säl i 4,5 timmar av 5. Missade både starten, maten och alla bra filmer jag tänkte se. Hade också tänkt att jag skulle ladda min telefon då, men det fanns inget uttag. Så när jag kom fram hade jag 3% batteri, dvs, inget  internet, dvs, ingen adress till hostelet jag bokat. 
Jag hade inte så mycket att gå på förutom att det låg nära vattnet (som en stor det av staden gör) att  det låg vid en galleria och att det hette Lanka backpackers. 

Jag tog första bästa buss in till centrum, och därefter frågade jag mig fram tills jag hittade  en tuktuk med chaufför som pratade engelska. Tro det eller ej, men vi lyckades hitta fram på första försöket. Han kunde tydligen tolka mitt urusla uttal på vad jag trodde vägen hette och jag trodde knappt det var sant när det helt plötsligt bara låg där. 

Jag checkade in och åt sen vad min diet för de nästa 8 veckorna kommer bestå av,  kyckling och ris, med med roomie.  

Trots sälincidenten lyckades jag sova hyfsat och nu sitter jag på stationen och väntar på ett tåg som ska ta mig till Hikkaduwa. Det är än så länge drygt en timme försenat så vi får se när  jag kommer fram. 

När man glömmer sin bästa nackkudde hemma får man lösa det på bästa sätt.

Skriv inläggstext 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: