the flipflop life

2017-01-24
16:51:52

Hej från Hulhumale

Efter en lååååhång natt på flygplatsen kom jag äntligen fram till Maldiverna. Landade vid 7 tiden och kom in till Hulhumale vid 9. Tyvärr fick jag inte mitt rum förrän vid 12 så jag sov i lobbyn. Jag är säker på att jag såg mycket vacker ut. Jag var så trött att jag kunde somnat stående så ställningen jag somnade i satte sina spår i nacken. Antagligen snarkade jag också. 


När jag väl checkat in sov jag ett par timmar och sen åt jag middag med en kille från couchsurfing. Det var riktigt trevligt. Hulhumale är en artificiell ö och är inte särskilt trevlig. Den är okej men inte något paradis direkt. Plus att man inte får visa sig i bikini här. Full mundering är det som gäller om man ska vistas på stranden. Om man är kvinna alltså. Män gör som de vill. 

Som tur är, är det inte alls lika strikt islamistiskt på de andra öarna och man får bada utan arga blickar. 

Nu ska jag snart sova och imorgon börjar äventyret. Kommer antagligen inte ha något internet de närmaste 10 dagarna så det blir en ordentlig uppdatering när jag kommer tillbaka. 

Soluppgången var ganska iögonfallande i morse när vi flög in över Maldiverna

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: