the flipflop life

2016-03-28
14:47:00

att bo på Svalbard
Nu har jag flyttat hit. Drömmen som startade någon gång vintern 2013 har blivit sann. Jag bor där, i tredje lägenheten från höger. Längst upp med största fönstrena jag sett och bästa köksutsikten . 
Se på det här lixom! 
Det är så drömmigt vackert varje dag. Alla dagar är olika. Alla dagar så så fina. Även när det stormar. 
 
Jag har nog inte fattat  själv att jag faktiskt ska bo här. Det här lilla samhället där alla känner alla. Där det finns fler än 40 olika nationaliteter  bofast. Där alla sociala regler är annorlunda än någon annan stans jag varit. Jag är så spänd på hur det här ska bli. Så glad att jag är här. 
 
Såklart har jag redan träffat en Arbogabo. Som alltid. Det går inte en resa utan att jag träffar någon från Arboga. Dessutom jobbar vi ihop. 
 
Jag ska berätta något annat som är ganska stört . 
I somras träffade jag en kille som heter Charlie i Minnesota. Han har nu flyttat till Island och pluggar där. Vi håller fortfarande kontakten och pratar då och då. Han har även planer på att flytta till Norge så kanske ses vi här i krokarna en dag. När han fick reda på att jag skulle flytta hit så sa han att hans bekante , Björn, bodde här och and tyckte att vi skulle mötas. Sagt och gjort så tog jag kontakt med Björn. 
 
Jag trodde han var svensk så började på svenska men han svarade på engelska. Vi pratade en stund, sen frågade han hur jag kände Shannon (en gemensam vän på fb) och jag sa att jag träffade henne en eller två dagar på en ö i Kambodja. 
 
Han frågade då om det var ön koh rong och jag svarade ja. När han skrev att han var där samtidigt gick det upp ett ljus för mig. Björn. Björn från Island. Den första islänningen jag träffat! Jag frågade då om han var Björn , islänningen som var tillsammans med Sarah (Shannon's kompis) och han svarade ja. Vi har alltså träffats en kväll i Cambodia för två år sedan (och kommer ihåg varann)  och bor nu i samma håla på lilla lilla Svalbard. Hur liten är den här världen?! Sjukt. Men roligt. Vi ska träffas en dag och catch up så att säga. 
 
Jobbet går bra och ska nog trivas där också. Ser fram emot när jag lärt känna lite folk och kan dra på tur på den här underbara ön. 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: