the flipflop life

2015-09-09
08:22:09

Underbara Alaska del2
 Här är några bilder från telefonen från denali national park. Bilderna ger inte rättvisa till hur fantastiskt det var. 
 
Dagen började med att vi försov oss lite (läs nästan två timmar)  och sen tog Sam lite extra lång tid på sig att göra sig klar så vi missade bussen som skulle ta oss in i parken...  Jag var sur och irriterad för nästa buss skulle inte gå förrän typ två timmar senare och klockan var redan 11.... 
 
Men så ryckte  jag upp mig lite och vi bestämde oss för att lifta igen. Andra bilen som passerade oss plockade upp oss.  Det var en supersnäll äldre dam som flyttat till Alaska för 8 år sen. 
 
Hon visste massor om parken och det visade sig att hon tänkt ta samma trekk som vi så vi slog följe hela dagen. Vi vandrade en led som hette Alpine Savage trail och det var enastående vackert. 
Vi såg inte så mycket vilda djur och till min stora besvikelse inga björnar men utsikten var svårslagen. Topp tre på min lista strax efter Trollsteinen på svalbard och Lago de atitlan i Guatemala. 
 
På långt långt avstånd såg vi några dollar sheep, en stor älg och på nära håll såg vi en grouse (vad den fågeln nu heter på svenska?)  och någon slags fet gnagare. 
 
När vi vandrat i ca 5 timmar (långsamt) kom vi tillbaka till bilen och vi körde långsamt ut ur parken. Vi spenderade efter mer älg och vi såg en ko vid en liten sjö. Sedan stannade vi vid vägkanten och kollade på några älgtjurar långt bort vid horisonten i ca tio minuter. Och när vi vände oss om såg vi den största tjuren jag någonsin sett precis bakom oss. Fick några riktigt bra bilder på honom eftersom han var så nära. 
 
Strålande fin dag. Sådär så att det nästan gör ont. Jag var inte redo att åka hem. Men idag liftade vi ner till Anchorage igen och det tog oss 3 chaufförer och 6 timmar ganska precis. Härlig känsla av accomplishment.  
 
Vi åkte tillbaka till vår couchsurfing soffa och beställde hem indisk mat. Hela kvällen har vi suttit och ätit och kollat på unbreakable Kimmy  Schmidt. Imorgon tidigt åker vi vidare till juneau, hoppas att vi inte regnar bort där.  
 
God natt! 

Kommentar:

Fina bilder :D

Svar: Tack!!
Marielle

2015-09-09 @ 11:35:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: