the flipflop life

2015-09-22
18:27:39

San Diego
På söndagsmorgonen tog jag en taxi till busstationen för att åka till San Diego. 

Jag kom fram vid lunch och det var olidligt hett. Herregud trodde jag skulle sluta som en liten fläck.  

Jag kom till mitt hostel, men kunde inte checka in så lämnade min väska och gick för att äta lunch. 

Smsade Milena som jag träffade i LA vart jag var och hon var i närheten så vi åt tillsammans och gick sedan runt i stan, ner till hamnen och till ett kvarter som hette little Italy . Härlig stad med stora kontraster. 

Vi kom tillbaka till hostelet och jag behövde en liten nap igen. 

På kvällen gick vi till den lokala puben men det var inte mycket dom höll igång där en söndagskväll så vi gick hemåt igen. 

På måndagen sov jag ut ordentligt, checkade ut och gick för att leta efter frukost. 

Hittade ett kattcafe!! Ett café där man har en hop med adoptivbara katter runt sig. Fenomenal idé. Jag har tänkt starta ett sånt här ända sedan jag hörde att det fanns såna i Japan. Bästa idén ever. 

Sedan tog jag ett tåg till old town men det var verkligen inget å ha, så turistigt.. 
Så jag tog tåget till slutstationen, San Ysidro, gränsstaden till tijuana. Det var lite frestande att vandra över gränsen men då hade jag ju inte kunnat komma tillbaka så jag höll mig i USA. 

Åt lite mexikansk mat och kollade i outlets men köpte inget. 

Tog sedan tåget tillbaka för att ta flyget till New York.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: