the flipflop life

2015-03-10
04:23:00

Koh Lanta
Koh Lanta är lite som ett helvetesparadis. Det är sjukt fint och så men tror helt ärligt att det inte finns en enda fastboende här som är Thai. Däremot svenskar. Miljoner svenskar. Överallt hör man dem och ser dem. Alla sorters, backpackers, familjer, feta medelålders par, bröllopsresande, gamlingar. De stannar två veckor eller hela säsongen. Det finns svenska skolor här (inga andra nationer har en skola på sitt språk) menyer är på svenska och när man går förbi en marknad eller restaurang så blir man tilltalad på svenska. Hur illa är det inte?? 
 Dessutom :
 
 
Det är så synd tycker jag. Har återigen kommit fram till att jag inte gillar Thailand. Det har för min del gått för långt. Självklart vill jag att de ska utvecklas och  bli moderna men de behöver inte lära sig svenska och sälja självlysande mojänger i varje hörn. 
 
 
Nåväl. Stannar hur som helst några dagar till på den här överprisade platsen. Betalar 200bath för mitt rum. Det är inte så mycket men om man jämför med vad jag fick för 200bath i Ranong så är det det. Där är en säng, en fläkt och ett myggnät. Det är tillräckligt. Det finns en toalett och en dusch men inget handfat så verkar som att tvätta händerna inte är så viktigt. Det som stör mig när jag känner som att de bara mjölkar alla på pengar. Ett annat hostel tar 450bath för en säng i ett dom med fläkt. I och för dig så har de handfat så man får ju garanterat vad man betalar för! 
 
 
Var på en Thai restaurang igår. Menyn var hysteriskt rolig. Eller vad sägs om fried river och steamed crap? Jag gick för det sistnämnda och kan bara säga halleluja för ångkokta asiatiska krabbor! 
 
Nu frukost och sen strandhäng hela dagen. 
 
 

Kommentar:
#1: Mormor

Hej!
Ja,så kan det vara,hoppas att stranden och havet är njutbart,ha det så bra och Välkommen hem
Kram mormor och morfar

2015-03-14 @ 09:07:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: