the flipflop life

2015-02-05
07:10:01

Money talks
Alltså något jag hatälskar med Thailand är att allt går att köpa för pengar. Behöver du en doktorslicens? Gå till marknaden så fixar dem det på ett par timmar. Behöver du en skruvdragare så säljer de säkert en på stället där du äter frukost nudlar och vill du ha massage en söndag kl 23 så går det också bra. 

Igår köpte jag ett thailändskt sjömanspass. 

Det är ganska sjukt, ganska härligt, ganska lätt och samtidigt så komplicerat. 
Allt handlar om pengar och de rätta kontakterna. 

Idag är sista dagen på fastlandet. Imorgon åker vi med båten ner till khao Lak där vi den 7e åker till similan Island och den 8e blir jag DMT (dive master trainee) Längtar så sjukt till havet! 

Ligger ensam vid poolen idag. Det är lite växlande  molnighet men sjukt varmt (30-33grader) så ganska glad när solen är i moln.  Anssi tränar och jag tänkte att nu är det semester så inger gym för mig. Kanske nästa vecka.... 

Har mina 5 dagar i Thailand haft 4 massager. De kostar inte mer än 50 kr (200bath) stycket så man behöver inte snåla. Dricker kokosnöt varje dag och äter sticky rice med mango,  Lever livet nu vill jag lova. 

Ni kommer antagligen inte att höra ifrån mig förrän vi kommer tillbaka från båtturen den 12e Feb.  

Så till mami, grattis i förskott på födelsedagen ifall jag inte har något nät den 8e! 
Taggar: Myanmar, burma, dykning, resa, thailand, travel;

Kommentar:
#1: Bibbi

Tack gumman :-) vi äter lite tårta för dig oxå.
Ha det så bra på båten
Kram kram

2015-02-06 @ 07:02:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: