the flipflop life

2014-11-23
20:58:27

Norrsken i Tromsø
By night från kabinbanan
En av de bättre sovrumsutsikterna måste jag säga. 
När jag kan se det såhär tydligt inne stan med alla lampor och ljus runt om kring så kan jag knappt bärga mig till imorn när jag ska på tur upp i fjällen för att se.
 
Bra första dag. Hotellet är fint och jag har ett litet krypin på översta vångingen. Så mysigt! 

Mitt stösta dilemma idag är om jag ska se på valar från en ribbåt (+komma nära, få gäster det går fort och ribbåt är coolt. -det är kallt, ingenstans att skydda sig från vind, ingen ordentlig sittplats. ) Eller om jag ska hoppa på en lite mindre skuta och titta på spektaklet från däck. (+ kan gå in, finns varm choklad, sittplats, -kommer inte så nära, många gäster, och känns lite klumpigt. 
 
Har inte sett någon av båtarna. Båda turerna är 5 timmar långa och kostar lika mycket. HJÄLP.
 

Kommentar:
#1: Bibbi

Oh vad fint, tänkte just att det borde vara stor chans att se norrsken när det är så mörkt.
Jag skulle nog ta skutan, ni kommer nog tillräckligt nära.
Kram kram

Svar: Ja mörkt är det minsann. Solen når aldrig över horisonten den här tiden på året så redan kl 14 så är det mörkt. konstg känsla!
Jag överväger skutan jag med. Hatar att frysa,,,
Marielle

2014-11-23 @ 21:34:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: