the flipflop life

2014-11-14
18:03:44

Jag sov inte i Finse!
Det ska erkännas att jag sov till stor del resans första 3timmar. Var så sjukt trött att det gjorde ont i ögonen.  

Men så bestämde jag mig för att försöka vakna till liv. Jag åt två av mina ägg&bacon mackor och drack en smoothie och  kände mig genast piggare. Inte mindre än 20 minuter senare plingar tåget "nästa station; Finse " 
Jag tar fram kameran och gör mig redo. Redo för att se ner i ravinen som enligt boken brobyggarna ska vara den svåraste att bygga en bro över. Men också ha en enastående utsikt. Bron mellan två tunnlar som tar ish 11 sekunder att åka över. 
Jag väntade.  Visste inte helt om bron var innan Finse station eller efter. 
Jag såg flera vackra snötäckta fjäll och stora forsar och vattenfall. Kameran klickade och det var enastående fint MEN.  Det var verkligen ögonblicksbilder. På hela sträckan Finse-Myrdal var alla bropartier mestadels överbyggda med trätunnlar. Gissar att det har att göra med snön, att skydda rälsen från vädret. 
SÅ JAG SÅG INTE MER ÄN GLIMTAR FRÅN DENNA FANTASTISKA UTSIKT.  

Lite besviken men också hungrig på mer av denna natur kom jag fram till Bergen. Har checkat in på Marken Gjestehus och det är fint. Rent,  nytt  och centralt. 
Har kollat in Bryggen redan, fint såklart men ja, nu har jag sett det.  Ikväll ska jag äta något riktigt gott hoppas jag och kanske blir det en fjordtur  imorgon om vädret tillåter. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: