the flipflop life

2014-11-25
21:14:51

Chasing the light - Aurora Borealis
Så magiskt!

Helt seriöst, att detta är ett naturligt fenomen kan jag inte ta in!? Så mäktigt och så vackert. Det är svårt att sluta titta...

Jag vann en gratis tur med Marianne's Heaven on Earth Aurora Chaser Tours och är så sjukt glad att jag åkte! Vi var 4 stycken gäster och så Marianne och George körde runt oss i sin bil för att hitta bästa spotten för att se på detta skådespel.
Aurora har visat sig 37 av de senaste 38 nätterna så chanserna var höga att vi även skulle få chansen denna kväll. Och OM VI FICK. Jisses! Vi var ute i 10 timmar. (Jag repeterar TIO TIMMAR) och det kändes inte ens. Var så facinerad. Kameran gick varm kan jag lova. Kylan var inte heller ett problem då de utrustade oss med superkläder från topp till tå ovanpå det själva vi hade. Frös inte en endaste gång.


När Aurora visade sig från sin svaga sida lekte vi med ljus, här är mitt försök till en katt.

 
Svårt att stava spegelvänt
 
 

Hangman!
 
Men när det täckte hela himlen var vi seriöst trollbundna.

Alla bilder ovan är från Mariannes kamera. Här stannade vi och åt lite. 

Tänk er scenariot. Himlen är full av mystiskt magiskt ljus. Det är vindstilla, vi är ensamma. Stjärnorna lyser så starkt att man kan urskilja vintergatan. Det är helt tyst förutom valarnas utandningar (!!!!!) MAGISKT mina vänner. Magiskt.
 
 
Här kommer mina bilder.
 
 
 
Jag är imponerad. Så himla imponerad. En helt perfekt natt ovanför polcirkeln.
 

Kommentarer:
#1: Viktoria

alltså. Jagg säger det igen herregud och maj godd vad coolt!

2014-11-27 @ 19:55:42
#2: Viktoria

alltså. Jagg säger det igen herregud och maj godd vad coolt!

Svar: Så magiskt!
Marielle

2014-11-27 @ 19:55:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: