the flipflop life

2014-11-14
08:37:21

Bergen
Sitter på ett (som vanligt försenat ) tåg mot det norska vestlandet. Jag ska till Bergen! Regnets stad. Vet egentligen ingenting om Bergen utom att det regnar och är vackert. Det blir kul. Ska bo i dorm för första gången i Skandinavien, nåt annat har jag inte råd med i detta landet inte. Hoppas på trevliga roomies. 

Jag gick upp okristligt tidigt imorse. Klockan stod på 04.45 och efter knappa 2 timmars sömn var det i princip omöjligt att inte hata livet när det var dags att släpa sig ut i regnet och cykla med väskan till bussen. 
Men jag överlevde. Lite frukost på Oslo s och nu sitter jag tryggt på min plats längst bak i tåget Ser nu fram emot en vacker tågresa. 
Läser passande nog just nu brobyggarna av Jan Guillou, (rekommenderas!) där beskriver
 de Bergensbanen noggrant och jag har höga förväntningar. Hoppas jag inte sover när vi åker över Finse.. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: