the flipflop life

2014-05-04
10:44:04

att ta träning på allvar
I julas fick jag ju en utmaning av mamma. Att i höst springa milen tillsammans med henne och Malin under 55min i ett riktigt lopp. Det togs emot med blandad entusiasm men kommer att genomföras.

Vårens träning har det varit lite si så där med (Läs: obefintlig) så nu är det verkligen dags att ta tag i saker och ting.

I onsdags hade vi en liten fest med räkor och vin och då kom träning på tal. Det nämndes att det skulle hållas ett triatlon på Hvaler den 21a juni och att det fanns två distanser. Olympisk och Amatör och jag var inte sen till att anmäla mig till sistnämnda.

Så för att få upp tävlingsnerverna och träningsenergin till september så ska jag alltså medverka i ett triatlon. 5km löp, 500m simning (i havet!!!!) och 20km cykling. Har fått ordnat med våtdräkt men cykel är fortfarande under process. Ibland undrar jag om jag slog i huvudet riktigt hårt innan anmälan men ibland är jag också taggad.

Så, slutsats: Nu blir det träning på allvar. Kanske klarar jag magrutor till juni (som är Robins fantastiska utmaning) triatlon i Juni och milen under 55min i september. Vad tror ni? Jag har hopp.

Kommentarer:
#1: Mormor

Hej!
Det kommer att gå väldigt bra,mamma och Malin får se till att ta utmaningen på allvar
Lycka till
Mormor

Svar: Tack! Jag ska göra mitt bästa! :D
Marielle

2014-05-04 @ 12:51:21
#2: Bibbi

Det var ingen dålig utmaning.
Själv ska jag springa 5 km i blodomloppet, Linköping om ett par veckor :-)

Mamma

2014-05-05 @ 19:33:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: