the flipflop life

2014-01-11
11:33:28

Visum till Burma fixat

Yeeehey, det gick ju smidigare än jag väntat mig.Mitt pass låg i den burmesiska ambassadens händer i två dagar för att gå igenom proscessen och sedan var det klart! Jag behövde bara fyllla i blanketter och betala. Verkar inte som att någon blir nekad till turismvisum. 

Jag fick 28 dagar och de har jag tänkt att spendera, allihopa. Jag har bokat en flygbiljett imorgon så då börjar det riktiga äventyret! 

Fast det är nog mer turister där än jag trodde från början. Jag hade lixom tänk mig att det skullle vara lite outforskat område och inte så många västerlänningar. Ack så fel man kan ha. Nästan alla som jag pratat med här ska antingen dit eller har varit där. På ambassaden var det smockat, alla tre gångerna jag var där. Flera 100 människor i kö för att hämta visum, varje dag... Det sägs att det just öppnat ett McDonalds i Yangon och fritidsresor chartrar ju dit. Men det blir nog bra. Det hoppas jag iallafall. Och så hoppas jag att bopriserna inte är så höga som det står överallt. På grund av att det kommer så många turister nu i explosion så har de inte hunnit bygga tillräckligt många rum, så priserna skjuter i höjdenTyp 50 dollar per natt som billigast eftersom att efterfrågan är så stor! Ikke bra... Men det sägs att the locals är väldigt vänliga och låter en sova på deras golv om man inte hittar något rum för natten. Hoppas på det!

Köande människor utanför ambassaden. Sjuuhuukt varmt och svettigt. 
Taggar: asien 2014, burma, resa, thailand, travel;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: