the flipflop life

2014-01-16
11:06:00

U bein bridge
Tidig uppstigning idag. Men klarade mig rätt bra ändå. (Var inte helt död.) Var riktigt sugen på att gå upp för förväntningarna var så höga!
Kom till U bein bridge när det fortfarande var kolmörkt. Det var inte många människor där och de som var där antingen jobbade eller var munkar. Älskar't!

Intog fotograferingsposition och väntade. Sakta började dagen gry och jag väntade på den där klotsolen. Men det visade sig vara molnigt... Lite besviken var jag men det var ändå sjukt fint. Disigt och lila-aktigt i luften.  Maffig syn den här bron. En teakbro som är mer än 150 år gammal, den längsta i Burma och kanske den längsta i Asien.  Varje dag vandrar flera 100 munkar över den. (+alla turister som oftast kommer på kvällen för att se solnedgång)
Ca 06.20 en torsdagsmorgon i Januari
 
 
 
När jag precis tänkte gå till min chaufför och säga att jag fotat färdigt så hände något. Solen kom fram. Och vilken sol sen. Fick några riktigt fina bilder och en ascool upplevelse. 
Det var magiskt. Den var inte framme länge innan den drog sig in bakom molnen men jag såg. Jag såg och fick njuta. 
 
Resten av dagen har också varit fin, om än detta var höjdpunkten. Har träffat många munkar och ätit med dem. Jag har pratat med lärare inom buddismen och blivit väl omhändertagen av både min guide och människor vi mött. 
Kanske skriver jag mer om den här dagen senare, men nu ska jag gå ut en sväng och leta lite mat. Ska ju på en trevlig nattbussresa i natt igen. Denna gång bär det av till Bagan.
 
So long!
 
 
Taggar: Myanmar, asien 2014, burma, resa, travel;

Kommentarer:
#1: Anna

Herregud så fint! :)

Svar: Jag vet, det är helt fantastiskt!
Marielle

2014-01-16 @ 15:22:51
#2: Bibbi

Ser verkligen mäktigt ut och jag blir bara mer sugen att åka dit själv, så det får bli nästa planering :-)
Du upplever och skriver så mycket så man kan undra om du hinner sova överhuvudtaget, det är klart att bussresorna får du ju chans att vila lite men i allafall...
Ta väl hand om dig!

Kram Mamma

Svar: Det är helt galet fint här! Så mycket fin natur och så många härliga människor. Det finaste landet jag har besökt.
Marielle

2014-01-16 @ 17:13:17
#3: Elin

Asså herregyyyyd, fortsätt uppdatera! Känns nästan som jag är där med dig, även fast jag är väldigt långt borta och mycket hellre hade vandrar runt i värmen med dig istället. Verkar ju som att det går bra att resa själv iaf, skönt! Var rädd om dig min vän och hoppas du skänker oss här hemma en tanke då och då. Kram! <3

Svar: Jag vet det är inte sjukt fint här! Alltså verkligen helt galet! Kul att jag kan förmedla lite av känslan hem iallafall. Det går super att resa själv so far, här är det så himla lugnt. Är mer orolig för Cambodia. Men det går fint! Kram
Marielle

2014-01-16 @ 18:17:37

Jag har också sett solen idag!
Kram Karin

Svar: Solen ger så mycket! Ligger och lapar för fullt vid poolen i detta nu.
Marielle

2014-01-16 @ 18:53:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: