the flipflop life

2014-01-05
13:53:39

Stockholm Arlanda Airport
Sitter i gaten och chillar, väntar på att de ska öppna upp så att man kan få stiga ombord. Är inte nervös nu. Har inte varit så nervös idag egentligen. Mer känslosam. Ska bli hur kul som helst att åka, men nog är det bra konstigt att ge sig iväg ensam. 
 
Varje gång man berättar för någon att man tänkt åka själv så får man en blick som om man vore galen och frågan VARFÖR DET?!kommer alltid. Det är svårt att svara på. Det är en känsla jag haft ett tag bara. Att jag vill prova mina vingar och dra iväg på egen hand. Vi får se om jag gillar det eller inte. Det får vi väl reda på om ett par veckor. 
 
Det gick ganska bra att säga hej då i morse. Trodde jag skulle vara mer blödig och kanske ha en känsla i magen att jag inte vill iväg. Men så kändes det inte. Var lite neutral. 
När mamma lämnat mig vid tågstationen såg jag mormor, blev väldigt förvånad och glad över att hon var där. Hon ville vinka av mig sa hon. Och när hon gav mig en kram så blev det allt några tårar. Men inte ledsna tårar mer oroliga. 
Nu när allt är incheckat och klart och jag inte kan göra något förrän jag kommer till Bangkok imorgon bitti känner jag mig lugn. Har köpt mig ett par nya hörlurar och lagt in sista Harry Potter boken på telefonen så ska nog klara mig bra tänker jag. 
Jag och Elin har ju fina minnen av maten på Qatar Airways så det har jag höga föräntningar på.
 
Tänk att tanken som slog mig för nästan ett år sen (att jag vill åka och backpacka själv) har blivit verklighet, att dagen för det nu är här. Att jag lyfter om 1½ timme. Det känns ganska sjukt. Men bra. Det känns riktigt bra och jag är så redo man kan bli. Trots att planeringen inte varit 100%ig och att jag inte har så mycket koll på detaljer som jag brukar ha. Mañana mañana. 
 
Taggar: Resfeber, asien 2014, resa, thailand, travel;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: