the flipflop life

2014-02-14
13:02:45

Utomordentligt hungrig
SItter här med en av de finaste utsikterna rätt i blickfånget och tänker på mat. Jag tänker på massa mat som inte går så lätt att få tag på här. Semlor. Tänker på semlor massvis. I flera dagar har jag tänkt på semlor. Speciellt de där små som Viktoria bakar. Herregud så goda. Och så tänker jag på tacochips, med seterrömme. Eller varför inte den där tårtan som Elins mamma lagar. Åh den tårtan alltså. Kan vara den godaste av alla tårtor jag vet. Och strängnäspizza. En funghi. Åh den pizzan. Bättre går inte att få tag på.  Listan går att göra lång. Isterband, lasagne, knäckebröd, pannbiff och sura flaskor. 
 
Ja, jag är hungrig. Frukost/lunchen jag beställde idag smakade inte helt bra, så det blev en glass istället. Och nu är jag utsvulten. Väntar på min middagskompanjon. Han är ute och motionerar. Springer längs stranden i solnedgången.  Nödvändigt tycker han. Överambitiöst kan jag tycka. Varför springa när man kan avnjuta skönheten från en bambustol  med lite mangojuice som svalkar. 
 
Alla är vi olika. Men jag hoppas verklgien att han kommer snart för jag är verkligen hungrig idag. Det blir nog något med ris ikväll. Det har jag tänkt. Kanske räkor, kanske kyckling. Men vem vet. Kanske väntar en stor överraskning på kvällens meny!
Taggar: asien 2014, resa, thailand, travel;

Kommentarer:

I form igen förstår jag 8-)

Kram

Svar: Ja nu är jag på rullning igen! :)KRAm
Marielle

2014-02-15 @ 10:25:52
#2: Viktoria

Du ska få äta så många semlor du villnär du kommer hem! :)

Svar: Yeheey! :D Det ser jag så himla mycket fram emot :D:D
Marielle

2014-02-17 @ 22:36:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: