the flipflop life

2014-02-11
13:20:00

Strandhäng
Internet ville inte jobba med mig imorse när skulle skriva ihop det här så det publiceras nu istället. 8 timmar senare....
 
 
Sitter på stranden i skuggan och har just ätit frukost. Är lite sjukt så har inga planer för dagen mer än massage och massa mangojuice. Koh Payam och stranden Aow Yai där jag bor är helt fantastiskt fint. Stranden är lik den på Langkawi men stämningen är hel annorlunda. Stranden är helt fri från solstolar och parasoll. Bara kilometervis med vit sand och blått vatten. Det växer massa annanas och mandlar i träden in mot land och de ger perfekt skugga.
 
Inne i ”skogen” ligger resorten vägg i vägg. Men de flesta är bambuhyddor med palmbladstak så det gör sig bra och smälter in perfekt. Själv bor jag i ett tält tillsammans med en gammal italienare jag stötte på igår.
Egentligen vill jag inte bo med honom men vad gör man inte för att få ner hotellkostnaden? Han är okej. Och tältet är också okej. Det är stort och man kan stå upprätt i det. Det finns en madrass och indragen el. Vi har en dusch och toalett precis utanför. Duschen är ett bamburör med hål i. Lite festligt att duscha där faktistk. Inget tak heller så man känner sig verkligen fri!
 
 
Det är verkligen en superfin ö. Så där som jag skulle beskrivit paradiset för några år sedan. Nu är jag mer petig. Det är alldeles för många turister här. Har mött på många svenskar och där jag bor nu så bor en hel familj plus två dryga stockholmsbrudar. Det är verkligen en konstig känsla; att vara på en thailändsk ö och inte träffa på en endaste thai. De flesta som jobbar här är från andra länder. Många från Myanmar till exempel. Det tar udden av upplevelsen lite. Men ett perfekt resmål för den som vill ha sol och bad och god mat i två veckor. Då är det rena drömmen. För helt ärligt så är det nog ett av de mindre turistiga ställena i Thailand trots allt. Tror inte att det går att köpa en charterbiljett hit ännu. Heja heja.
 
Så, jag kommer nog ha det bra i mina fem dagar här. Ska dricka mangojuice tills jag spricker och bara lata mig. Kanske ska jag dyka en gång eller två för att friska upp mitt minne. Är ju trots allt snart ett år sedan jag dök sist. Har aldrig tidigare hört syrsor spela så högt. Det var nästan så att det skar i öronen. Ackompangerat av en generator som låter som ett godståg. Härligt sövande. Här är stranden i solnedgången igår.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: