the flipflop life

2014-02-10
07:18:33

Koh Phayam
Styr kosan mot Koh Phayam eftersom jag inte kan dyka förrän den 16e. Så fem nätter på en liten ö två timmars båtfärd här i från Ranong innan det stora dykäventyret i Mergui/Myeik archipelago börjar. 
 
Jag kom till Thailand igår, en dag efter planerad ankomst, då jag träffade en trevlig prick som hette Zin i Kaw Thaung. Han ville så gärna att vi skulle åka till ett litet vattenfall och en strand, och att jag skulle va med på en hemmafest i hans hus. Så självklart ställer man upp och stannar! 
 
Vi hade en sjukt mysig dag och en helt annorlunda upplevelse av Myanmar. Vid vattenfallet så var det full fest. Massor med fulla Myanmarfolk som kastade vatten på allt och alla och brottades och kastade i varann i vattnet. Jag blev såklart störta målet och också strösta utmaningen. Som tur va hade jag Zin på min sida. Han räddade mig oftast ;) 
 
Det dansades och sjöng. Och öl och vin och whiskkey var ingen bristvara så att säga. Vi hade riktigt skoj!
 
Dagen efter, den 9e alltså, så blev jag inbjuden till denna hemmafest. Vi laddade upp med att handla massor med dricka runt 9.30. Det blev hemlevererat på en av de hemmagjoda trehjulingarna och kl 10 började festen. Massor med folk och hög musik. Vi hade det sjutk trevligt och det var synd att jag behövde lämna partyt så tidigt. Kl 16 gick min båt nämligen till Rangon, och eftersom det var sista dagen på mitt visum så kunde jag inte stanna en dag till, även om jag hade velat. 
 
Nu laggar internet så det blev bara en bild. kanske kommer det fler senare.
 
Vet inte hur det ser ut med internet på ön men hoppas på bra uppkoppling!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: