the flipflop life

2013-09-15
01:34:00

Vi överlevde fredag den trettonde
Igår var det fredag den 13 september. Vi överlevde här utan större missöden. Inget särskilt skedde igår. Jag var ensam på kontoret på jobbet och fipplade. Åt mackisar och bacon till middag och bakade en kladdkaka. Smakade dock inte på den för jag skulle ge bort den. Duktigt av mig. (åt visserligen en hel del av smeten.......)

Idag ställde jag klockan tidigt. Redan kl 9.30. Masade mig upp ur sängen 10.15 och åt frukost för att sedan ge mig ut och springa i tid. Klockan elva kom jag iväg. En halvtimme efter beräknad tid. Men iväg kom jag. HEJA. Min telefon ville inte sammarbeta med spotify och runkeeper samtidigt, så valde spotify och en runda jag sprungit förut. 10km på 1h4min. Helt ok. Men blir mer pepp av runkeepers dataröst som säger "time: fourty-four minutes, distance 7.2 km, average pace 6,12 min per kilometer........" så då ökar jag takten när de blir föööör långsamt. Nu blir jag lite lat och det är svårt att veta vilket tempo man håller, även om man vet på ett ungefär hur långt man har kvar.

Efter rundan tog jag och lyxade till det med en, hör och häpna, DUBBELDUSCH! Nice man. Det var jag värd.
Körde sedan kakan till Karoline, och mig själv till strandcafeen där jag och Jakob åt lunch.

Daniel i kassan visste direkt att jag skulle ha en lakseblings. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken, men den är fantastiskt god så jag tar den ju alltid.

Jobbet idag gick kanon! Serverade min första 13 rätters meny. TRETTON RÄTTER!!!!! shit asså. Det var askul! Och gästerna visste ingenting. Inte hur mycket det skulle dricka, vad de åt eller hur många rätter. Det var en resa i smakens värld. Vi bara serverade dem massa olika viner, safter och maträtter och så fick de lixom tänka själva vad de smakade. Vi sa ingenting om maten förrän efter middagen. Så kul att de inte heller visste när det skulle ta slut. De startade kl 19 och var färdiga kl 23.45. De åt i ett kan man lugnt säga. Kjempegöy! Tyckte både vi och de.

Nu ska jag kolla på nightmare before christmas och äta en tallrik yoghurt.

Btw, så bokade jag biljetter till London idag! Yeeeey :D 1-5 oktober bär det av :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: