the flipflop life

2013-09-03
02:07:47

SuperSeptember
Hittils, en helt fantastisk start på hösten. Varma soliga dagar, nästan ingen vind. Skulle lika gärna kunna vara Augusti och sensommar. Än så länge har inte löven blivit gula, röda och orangea, men som jag längtar!  Det är så otroligt vackert. Klar fräsch och frisk luft. Lätt att andas. 
 
De senaste dagarna har det också varit otroligt stjärnklart. Maffigt. Men det finns ju en grund till att en det är så mycket stjärnor, och dessvärre är den inte liika härlig som resten av hösten. Mörker. Mörkermörkermörker. Nu kommer det smygande. Tidigare och tidigare var kväll och senare och senare var morgon. Inte en uns av nattbelysning finns heller här ute på vishan så this is the place to be för stjärnskådning.  Det börjar också bli lite kyligt om nätterna, så ja, hösten är här.
 
På med alla mysiga snygga höstkläder (helt klart det bästa med hösten) ut i skogen och plocka svamp i höstsolen, och tända ljus på kvällarna, dricka te och allra helst prata strunt med en go vän. Det gillar jag.
 
Idag då. Idag tog jag mig i kragen och fixade ett par dagars disk och tvättade en maskin. Sedan tog jag en springtur i det fina vädret. En vill ju vara i form till ett eventuellt CX-lopp i oktober. 
 
Sprang förbi ett par björnbärsbuskar dingnande av mogna bär och var ju tvungen att stanna förstås. Mm så söta och goda. Sedan ner till Hasselviken och där såg vattnet så otroligt inbjudande ut att jag bara var tvungen att ta ett dopp. 
 
Det var nog det sista doppet för i år, iallafall i syfte att svalka sig. Det var lite kallt. Men så fort jag kom upp värmde solen gott så det var härligt.
 
Helt fantastisk badsäsong i år! Första doppet någon gång i mitten av maj och så sista(?) doppet 2a september. I like it!
När jag jobbade idag såg jag först en rådjursmamma med en bambi, och sen en enorm älg på gräsmattan utanför gjestgiveriet. Stor uppståndelse mitt i maten då alla gäster reste sig för att se på den imponerande älgen - inte för inte den kallas skogens konung. Magnifik.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: