the flipflop life

2013-09-07
15:08:35

SOMMAR I SEPTEMBER. Gotta love it
Det växer massor med vackra solrosor här. Det är en blomma jag länge tänk att jag vill ha som bröllopsdekoration om jag någon gång gifter mig. Men det slår mig också varje gång jag tänker den tanken "Gult är fult" så jag vet inte. Det finns många alternativ och det är länge kvar tills jag ska gifta mig så vi får se hur det blir med den saken. Vackra är de hur som helst.
 
 
Idag var jag en tur in till Fredriksstad. Där var det matfestival med kortrest mat. Smakade massa gott! Bland annat den här pitan med "pattgris" (va nu det är???) och en väldigt god hallonsaft från Askim. Sjukt fint väder och väldigt trevlig stämning. Köpte mig en fantastiskt god brownie, åt en tre fyra ekologiska morötter från Moss och det bästa av allt: 
MAJS!!!! Den var sååå god! Jag har aldrig smakat godare majs, och då har jag ändå ätit en del i mina dar. Utan att vara det minsta tillagad så var den söt, krispig, saftig och lättäten. FANTASTISKT! Köpte med mig fyra kolvar hem. Här ska festas!
 
Igår var det bröllop här. Det var väldigt fint ordnat och bordsdekorationerna åker in i dokumentet "mina bröllopsidéer" på momangen. SÅ fint med nejlikor(?)
 
 
Nu ska jag lyssna på sista kapitlet med
Sykt morsom bok. Hehe. Har läst halva på norska och nu andra halvan på svensk ljudbok. Rekomenderas starkt! Jag tror att jag ska be pappa läsa den till och med.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: