the flipflop life

2013-09-12
11:23:19

Life of Pi. (spoiler alert!!!)
In the zoo we fed our Tigers with an average of 5 kg of meet every day. Richard Parker will be hungry soon. Tigers are powerful swimmers and if he gets hungry enough I'm afraid a little bit of water between us won't be any protection. I need to find a way to feed him. I can eat the bisquits but God made tigers carnivores so I must learn to catch fish. If I don't, I'm afraid his last meal will be a skinny vegetarian boy.
 
 

Känslan efter att ha sett filmen Life of Pi: 
Måste den redan vara slut? Jag vill bo i den här filmen. I känslan. Inte såklart i en räddningsbåt utan mat och vatten. Men känslan. Åh jag älskar den. Filmen träffade mig rakt i hjärtat och helt ärligt så kan det vara den bästa filmen jag sett. 
 
Det är svårt att förklara varför exakt jag tyckte den var bra. Det var en fin film, fin både till utseendet och tanken bakom den. Den har med en tiger som är ett helt fantastiskt djur. (Kanske gillar jag den så mycket för att jag planerar att åka till Indien för att försöka få se en Bengalisk tiger?)  Den har med sorg och kärlek. Den har med visdom och olika syner på livet. Pi's överlevnadsinstinkt, hur tigern hjälper honom att hålla sig på alerten och överleva. Twisten med att han berättar sin historia på två olika sett, att han berättar historierna för en författare som har skrivkramp som sedan kommer att för vidare "this incredible story"
 
När Pi i slutet beskriver att det är "att han inte fick säga ordentligt tack och hej då" innan de närmaste till honom dog var det värsa. Det tärde på honom. Då grät jag. Jag grät floder. Herregu. Så fin film. 5 av 5 solar får den av mig. 
 
När eftertexten började rulla fick jag en klump i magen. Så där som man kan få när man saknar någon väldigt mycket. Fick en sådan känsla för karaktärerna att det var sorgligt när de försvann. Ville veta mer om Pi's liv. Även om det var slut på äventyr så ville jag vara med. Vara med i hans liv och lära känna mera. 
 
Ja. fin film helt enkelt. Mycket bra mycket bra. 

Kommentar:
#1: Sofia Blixt

När jag såg den där filmen var jag jätte uttråkad men var ändå tvungen att se klart för den gick inte att släppa fast den var seg! Men efter filmen så gick jag i två dagar och funderade vad det var jag hade sett, går lixom inte att sätta fingret på vad det var, en konstig film enligt mig;)

Svar: Åh jag älskade hela filmen. Alltså verkligen. Men ja. det är känslan de har fått fram som jag bara älskar!!
Marielle

2013-09-12 @ 13:28:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: