the flipflop life

2013-09-17
16:16:40

Almanackan,vi möts igen min kära vän!
Har idag spenderat halva dagen med att fylla min kalender med stuff to do under de dagarna jag är hemma.
 
Tandläkaren, frisören, fotvård, massage, londonresan, playdates, familjemiddagar, stockholmstur, fikastunder osv osv etc etc. Åh det ska bli så kul att komma hem!! 
 
Tänkte sedan att jag skulle ut och röra på mina möra lår idag. Men tydligen ville kroppen annat. Har haft ont i höger höft några veckor. Inte sådär fruktansvärt ont, men tillräckligt ont för att efter 8 timmar på jobbet börja halta lite. 
 
Nu har jag börjat få ont i vänster fot. Haft det i några dagar och misstänker att det hänger ihop med den större belastningen den fått utstå när högerhöften sagt ifrån. 
 
Har trotsat det onda och sprungit ändå. Det har gått hyfsat och framför allt efter ish 8km när kroppen är riktigt uppvärmd har annat att tänka på än en ynkapynka fot och höft.
 
Idag däremot så sa foten nej. Nejnejnej. Jag vill inte mer. 
Jag har inte ont (inte så mycket iallafall) när jag går. Det är när jag börjar springa och hela tyngden hamnar på foten. Det känns ungefär som när man har en knäpp i ryggen. Man känner att något ligger fel, man vil dra och slita, vrida och knäcka det rätt. Men det sitter där det sitter lixom.  Utsidan av vänsterfoten, under knölen och ut under hälen. Jag vet knappt. Ni förstår antagligen inte vart jag menar heller. Men någon springtur blev det alltså inte idag.
 
Jag har varit noga med att strecha och tänja. Men det är inte i muskeln jag har ont, tror jag inte iallafall, så det hjälper inte. 
 
Vila är kanske det enda receptet, tills vidare.
 
Fortsätter istället att boka in playdates och andra roliga saker i min kalender.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: