the flipflop life

2013-10-21
16:11:39

Livet
Sitter här och försöker fånga den här känslan.
 
Jag har just beställt massa bilder till framkallning och sorterar nu ut sommarens foton för att några ska få bli till analoga bilder i mina album. Vet inte vart jag ska göra av alla dessa album senare men det är så kul att pyssla och sätta in foton i dem. Och tillfredställelsen när det är klart är fantastisk! Så jag fortsätter väl så länge jag har tid.
 
Jag har gjort så mycket coola grejer i mitt liv. Jag kan inte förstå det riktigt. Och fler saker ska det bli. Tillexempel Inle lake i Burma. Det kommer bli så jäkla häftigt!!
 
Jag vill inte leva mitt liv med att jobba. Jag vill göra roliga saker. Och mitt jobb är helt okej, men lite av ett nödvändigt ont. Just nu har jag en perfekt kompromiss, för jag fattar ju att man måste ha pengar för att kunna göra massa skoj, så jag jobbar lite och sen reser jag. För resa tycker jag är kul. FANTASTISKT kul. Träffa människor. Upplevelser. Stora som små. Minnen. Häftiga minnen. Minnen av en fantastiskt god coconut på en strand i Panama. Skräckminnen av bullsharks som simmar nära inpå en. Adrenalinkicken av ett fallskärmshopp. Skratten på en plaststol i solnedgången med vänner du just lärt känna men som det känns som att du vet allt om. Allt viktigt iallafall. Livet utan el och internet. Livet utan klocka.  
 
Karriär. Det är lixom inte min grej. Inte än iallfall. Det är inget jag är intresserad av, eller allstå missförstå mig rätt, klart att alla vill ha en karriär och vara framgångsrika, men jag vill inte jobba för det. Jag föredrar att spendera min värdefulla tid med andra saker. Göra saker som jag tycker är roligt. Kanske hittar jag en dag ett yrke som jag inte ser som ett jobb, och då kan dedikera mig helt till det. Men där är jag inte ännu. 
 
 
Tänk om pengar inte var allt. Vad skulle man göra då? Fråga er själva det! Kanske skulle alla vara lite lyckligare då. Kanske. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: